سردار غیب‌پرور گفت: همه باید کمک کنند تا این مسیر زیارت اربعین برای مردم تسهیل شود و مشکلات کمتری داشته باشند.
کد خبر: ۷۸۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ 19 October 2019

سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی (ع) و مدیرعامل موکب احمدبی موسی(ع)، با بیان اینکه اربعین امروز تبدیل به یک شاخص در جهان اسلام شده است، گفت: بدون تردید بزرگترین اجتماع در امت اسلام در اربعین اتفاق می‌افتد بنابراین بر دولتمردان ماست که توجه بیشتری به این مسئله کنند.

او ادامه داد: علی‌رغم تمام زحمات مردم عراق که جای تقدیر دارد و همچنین دولتمردان آن‌ها، اما امسال از برخی از مسائل گله‌مندیم، مخصوصاً در بحث کرایه حمل و نقل و ایاب و ذهاب بسیاری از زائران ایرانی حقیقتاً به زحمت افتادند و حق این نبود که اینطور شود و امیدواریم هم مردم عراق و هم دولتمردان آن به این مهم توجه کنند.

زیارت اربعین برای مردم تسهیل شود
فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی (ع)، امام حسین (ع) را کعبه آمال و عشق امت اسلام دانست و گفت: همه باید کمک کنند تا این مسیر زیارت اربعین برای مردم تسهیل شود و مشکلات کمتری داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه برخی از امکانات رفاهی لازم است که در عراق به جد تقویت شود، گفت: زیرساخت‌های عراق باید جوابگوی این جمع ده‌ها میلیونی از امت اسلام در ایام اربعین باشد.

غیب‌پرور با بیان اینکه امکانات اولیه‌ای مثل آب آشامیدنی یا سرویس‌های بهداشتی نیاز‌های اولیه است که باید تأمین شوند، در عین حال این نکته را یادآور شد که این عرایض به منزله خدشه وارد کردن به محبت مردم عراق نیست، اما می‌طلبد توجه بیشتری شود.

نباید اجازه دهیم به مردم فشار بیاید
فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی (ع) اظهار کرد: امسال نباید اجازه می‌دادیم به مردم فشار بیاید؛ مردم نباید پشت مرز‌ها چندین ساعت معطل بمانند و از چندین کیلومتر مانده به مرز‌ها با پای پیاده خود را به پایانه‌ها برسانند. این‌ها نکاتی است که قطعاً هم مسئولان کشورمان و هم عراقی باید دور هم بنشینند و آن را حل کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های موکب احمدبن موسی (ع) گفت: برای پنجمین سال متوالی توفیق داشتیم که موکب احمدبن موسی (ع) را به‌همت مردم ایران اسلامی خصوصاً مردم ولایتمدار فارس در ایام اربعن حسینی برپا کنیم.

بهره‌مندی بیش از ۵۰ هزار نفر از خدمات موکب احمدبن موسی (ع)
مدیرعامل موکب احمدبن موسی (ع) با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر طی این مدت از خدمات موکب احمدبن موسی (ع) در کربلای معلی بهره‌مند شدند، گفت: بحمد الهی امسال خدمات خوبی در بخش‎های مختلف اعم از اسکان، پذیرایی، درمانی به زائران ارائه شد البته کار‌های ابداعی و جدیدی هم عمدتاً در بخش فرهنگی ارائه شد.

غیب‌پرور با یادآوری اینکه امسال شعار موکب احمدبن موسی (ع) را مهدی‌شناسی انتخاب کردیم و برنامه‌هایی در این زمینه را اجرا کردیم، گفت: موکب احمدبن موسی (ع) یک موکب مردمی است و بهترین امتیاز آن هم وجه مردمی بودن آن است لذا توقع دایم مردم عزیز مانند سنوات گذشته خودشان موکب را اداره کنند و از جهات مختلف آن را پشتیبانی کنند.

مدیرعامل موکب احمدبن موسی (ع) یادآور شد: در موکب احمدبن موسی (ع) ۲۳۰ نفر به عنوان خادم مشغول به فعالیت بودند که پذیرای زائران اربعین از سراسر کشور بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار