رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که در ایام محرم و صفر برخی از جرائم در جامعه تا ۸۰ درصد کاهش یافته اظهار داشت: توجه به معنویت و توصیه‌های مقام معظم رهبری سبب کاهش جرم در جامعه می‌شود و باید از این فرصت‌های معنوی همچون عزاداری و پیاده روی اربعین در جهت تزریق معنویت به جامعه استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۸۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 20 October 2019

حجت الاسلام سید کاظم موسوی روز شنبه در حاشیه راهپیمایی جاماندگان اربعین در شیراز تاکید کرد: راهپیمایی اربعین فرصت مناسبی در جهت افزایش معنویت در جامعه است ، در روایات بسیاری بر زیارت قبر امام حسین(ع)و خواندن زیارت اربعین بسیار تأکید شده است.

حجت الاسلام موسوی ، اربعین را فرصتی برای افزایش معنویت دانست و گفت: یکی از فرصت هایی که سبب افزایش معنویت می شود همین پیاده روی و عزاداری روز اربعین است و امروز مجموعه قضایی استان فارس نیز توفیق داشت تا همراه با سایر دلسوختگان حسینی در این راهپیمایی عظیم و مردمی که تا حرم احمدی و محمدی علیهم الاسلام حضور به هم رسانند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس این حضور مردمی در پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین تجمع بشری خواند و گفت: همه عزاداران با شور و اشتیاق و با عشق امام حسین (ع) و اصحاب با وفای ایشان در این راهپیمایی و تجمع میلیونی حضور دارند منتهی خبرگزاری ها جهانی که در خدمت کشورهای متخاصم هستند در انعکاس خبری بزرگترین تجمع بشری در روز اربعین درسایر شهرهای ایران اسلامی و بین الحرمین عراق کوتاهی می کنند اما همه چشمان با بصیرت دنیا شاهدند که امروز در سراسر ایران اسلامی و شهر شیراز تجمع عزاداران حسینی شور بزرگی به پا کرده است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه بیان داشت این تجمع میلیونی در روز اربعین حسینی دارای پیام جهانی است و آن را زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در دادگستری استان فارس گفت: در دهه محرم و همچنین ماه صفر تمام مناسبت های مذهبی و فعالیت های فرهنگی با کیفیت مطلوبی در دادگستری استان فارس انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: آمارها نشان می دهد که هر چه معنویت در جامعه بیشتر باشد زمینه جرم کاهش می یابد و به حمدالله در برخی ماه ها همچون محرم و صفر که مردم عزاداری می پردازند جرم و گناه در جامعه کاهش می یابد.

هزاران نفر از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و محبان اهل بیت همزمان با اربعین حسینی با حضور در راهپیمایی اربعین در شیراز در اجتماع با شکوه جاماندگان اربعین حضور یافتند و در آستان قدسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) با آرمان‌های عاشورایی تجدید میثاق کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار