مرد جوانی که ۱۲‌سال قبل همسرش را به خاطر اختلاف خانوادگی به قتل رسانده‌بود با پرداخت‌دیه از اولیای‌دم رضایت گرفت.
کد خبر: ۷۸۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 20 October 2019

تابناک فارس به نقل از جوان: ظهر بیست و نهمین روز بهمن‌سال‌۸۶ بود که مرد جوانی در شهرستان مرودشت استان فارس با اداره‌پلیس تماس گرفت و گفت همسرش را در خانه‌شان به قتل رسانده است. با اعلام این خبر بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت همراه تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی راهی محل شدند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد خونین زن ۳۲‌ساله‌ای به نام معصومه روبه‌رو شدند که با اصابت چهار ضربه چاقو به قتل رسیده‌بود. نخستین بررسی‌ها حکایت از این داشت معصومه در درگیری با شوهرش به قتل رسیده‌است و بدین ترتیب مأموران شوهر معصومه را در قتلگاه به عنوان قاتل بازداشت کردند.

متهم در تحقیقات پلیسی با اظهار پشیمانی به قتل همسرش اعتراف کرد.

متهم گفت: چند سال قبل با همسرم ازدواج کردم و حاصل زندگی‌مان یک دختر هشت‌ساله است. زندگی خوبی داشتیم تا اینکه کم کم با هم اختلاف پیدا کردیم به طوریکه همسرم می‌گفت مرا دوست ندارد. حرف‌های او مرا آزار می‌داد و هر روز هم که می‌گذشت اختلاف ما بیشتر می‌شد تا جایی که با هم مشاجره لفظی و درگیری داشتیم. روز حادثه از محل کار به خانه برگشتم که دیدم همسرم داخل حیاط خانه با تلفن همراه در حال صحبت کردن با فرد ناشناسی است. خواستم از او سؤال کنم که با چه کسی حرف می‌زند و به همین دلیل به طرفش رفتم که با دیدن من به طرف دستشویی رفت و قصد داشت تلفن همراه را به داخل چاه دستشویی بیندازد که مانع او شدم و تلفن از دستش روی زمین افتاد و من آن را برداشتم. همین موضوع باعث درگیری ما شد که لحظاتی بعد همسرم به خانه همسایه رفت. من به دنبال او رفتم و زن همسایه که متوجه درگیری ما شده‌بود با میانجیگری ما را آشتی داد. وی ادامه داد: پس از این دو نفری همراه زن همسایه به خانه‌مان برگشتیم که دوباره با هم مشاجره لفظی پیدا کردیم و این بار همسرم به آشپزخانه رفت و چاقوی بزرگی برداشت و تهدید کرد «امروز یا خودم را می‌کشم یا تو را» من که فکر نمی‌کردم جدی حرف بزند به طرفش رفتم تا چاقو را از دستش بگیرم که ضربه‌ای به دستم زد. سپس از همسایه خواستم چاقو را از همسرم بگیرد و او هم به طرف همسرم رفت که دست او هم زخمی شد و از من خواست خودم چاقو را از دست همسرم بگیرم. در حالی که به شدت عصبانی شده بودم به طرفش رفتم که یک ضربه دیگر هم به من زد، اما در نهایت چاقو را از دستش گرفتم، اما آنقدر عصبانی بودم که ضرباتی با همان چاقو به همسرم وارد کردم. وی در پایان گفت: من قصد قتل همسرم را نداشتم و وقتی او خونین نقش بر زمین شد، خودم با پلیس تماس گرفتم و موضوع را توضیح دادم و خودم را تسلیم کردم و الان هم پشیمان هستم.

زن ۵۹‌ساله همسایه درباره حادثه به مأموران گفت: ساعت‌۱۲ ظهر بود که همسر متهم سراسیمه به داخل خانه من آمد و پشت سرش شوهرش وارد خانه‌ام شد. معلوم بود که آن‌ها با هم درگیر شده بودند. من آن‌ها را نصیحت کردم و کم کم هر دو آرام شدند تا اینکه با هم آشتی کردند به خانه‌شان برگشتند. معصومه از من خواست همراه او به خانه‌شان بروم و من هم قبول کردم با آن‌ها به خانه‌شان رفتم تا با هم دوباره درگیر نشوند. هنوز ثانیه‌هایی نگذشته بود که دوباره با هم مشاجره لفظی کردند که در ادامه معصومه به داخل آشپزخانه رفت و کارد بزرگی برداشت و خودش و شوهرش را به قتل تهدید کرد که شوهرش به طرف او رفت تا کارد آشپزخانه را از دستش بگیرد که با چاقو دو ضربه به او زد و دستش را زخمی کرد. پس از این من خواستم کارد را از دستش بگیرم که دستم زخمی شد و به خانه‌ام برگشتم، اما آن‌ها با هم درگیر بودند که متوجه شدم زن جوان به قتل رسیده است، اما با چشمانم ندیدم که چطور به قتل رسید.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی دی‌سال‌۸۸ در شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس به جرم قتل همسرش پای میز محاکمه حاضر شد. اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم متهم را به قصاص محکوم کرد.

پرونده متهم پس از تأیید حکم قصاصش در شعبه‌۱۵ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرا فرستاده شد. پس از این متهم دو بار پای چوبه دار حاضر شد و هر بار در حالی که طناب‌دار به گردنش آویخته‌بود با میانجیگری بستگان و بزرگان فامیل از اولیای‌دم فرصت گرفت و به سلولش بازگشت تا اینکه در نهایت اولیای‌دم اعلام کردند متهم را به شرط پرداخت ۲۰۰‌میلیون تومان دیه می‌بخشند. متهم چند روز قبل با کمک خانواده‌اش و افراد خیر موفق شد مبلغ درخواستی اولیای‌دم را فراهم کند. بدین ترتیب قاتل همسر پس از ۱۲‌سال تحمل حبس با پرداخت دیه به زودی از زندان آزاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار