معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس گفت: حداکثر تا سه‌شنبه ۳۰ مهرماه ۹۸ تمام زائرین اربعین استان فارس به خانه‌های خود باز خواهند گشت.
کد خبر: ۷۹۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 20 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ظفر افشون  افزود: آخرین تعداد ثبت نام کننده های استان فارس در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حدود ۲۰۵ هزار نفر بوده است.

وی بیان کرد: بسیاری از زائرین استان فارس هم‌اکنون در مسیر بازگشت از عراق هستند و برخی نیز به استان وارد شده‌اند.

این مقام استانداری فارس با اشاره به بازدید شامگاه شنبه خود از مرز شلمچه گفت: مشکلی برای زائرین در مسیر بازگشت از این مرز وجود نداشت.
افشون درباره روند حمل و نقل زائران اربعین در مسیر بازگشت به میهن نیز گفت: وسایل نقلیه متعلق به شرکت‌های عراقی در مسیر بازگشت از کربلا تا مرز شلمچه به اندازه کافی تدارک دیده شده بود که تنها مشکل در این زمینه این بود که نرخ کرایه اندکی گران بود که این رقم در بعد از ظهر شنبه کاهش یافت و به قیمت متعادل بازگشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زائرین یکی پس از دیگری وارد خاک ایران می شوند و وسایل نقلیه تاکنون در مرز شلمچه و چذابه که زائرین استان فارس از این دو محل تردد می کنند به اندازه کافی وجود دارد و مشکل خاصی در این باره نیست.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس با تاکید بر فعالیت موکب‌ها در حال حاضر،گفت: تعدادی از موکب ها بعدازظهر اربعین خصوصا در کربلای معلا براساس روال گذشته جمع آوری شدند اما بسیاری از موکب ها کماکان در مسیر بازگشت در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: به زائرین توصیه می کنم که بیش از این در کربلا نمانند و به فکر بازگشت به خاک ایران باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: براساس پیش بینی از افزایش چشمگیر تعداد زائرین به پیاده روی اربعین و خاک عراق،عملیات اعزام زائرین امسال به نسبت سال گذشته از یک هفته زودتر آغاز شد،لذا همین موضوع باعث شد که در روزهای پایانی تراکم کمتری را به نسبت سال های گذشته شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار