یک سوال مهم اینجا مطرح می شود؛اینکه آیا این رشد 5 برابری سرمایه گذاری در بخش معادن فارس و به تبع آن افزایش شدید بهره برداری ها با ملاحظات زیست محیطی بوده است؟
کد خبر: ۷۹۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 20 October 2019

رییس سازمان صمت استان فارس گفت: در ۶ ماهه نخست امسال در بخش معدن بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال با رشد ۳۹۵ درصدی روبرو بوده است.

حمید رضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری در بخش معدن بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با رشد ۳۹۵ درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری در حوزه اکتشافات معدنی ۲۲ فقره گواهی اکتشاف صادر و ۱۱ درخواست اکتشافی نیز به مرحله دریافت گواهی کشف رسیده است.

ایزدی اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۲۲ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراجی بیش از یک میلیون تن، ذخیره قطعی بیش از ۵۸ میلیون تن با ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵۸ نفر در استان فارس صادر شده است.

 

او اظهار داشت: هم اکنون ۶۲۳ معدن دارای پروانه بهره برداری با استخراج بیش از ۴۹ میلیون تن و ذخیره قطعی ۲۳۶۱ میلیون تن در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس بیان کرد: این معادن با حجم سرمایه گذاری ۷۰۲۲ میلیارد ریال مشغول به فعالیت هستند که برای ۸۲۴۹ نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

تابناک فارس:همه این ها خوب است اما یک سوال مهم اینجا مطرح می شود؛اینکه آیا این رشد 5 برابری سرمایه گذاری در بخش معادن فارس و به تبع آن افزایش شدید بهره برداری ها با ملاحظات زیست محیطی بوده است؟

خصوصا حال که در جریان انتقال آب دریای خزر به سمنان دیدیم که سازمان محیط زیست ککش هم برای محیط زیست کشور نمی گزد.

لذا لازم است فعالان و دوستداران محیط زیست بررسی های لازم در این مورد را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار