مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز با مدیرکل زندان های فارس دیدار و مشکلات خانواده های زیرپوشش انجمن حمایت در این جلسه بررسی شد.
کد خبر: ۷۹۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 21 October 2019

مدیرکل زندان های فارس گفت: آسیب هایی که با محبوس شدن فرد زندانی، متوجه خانواده وی می شود بسیار بیشتر از مشکلات خود زندانی است و برای کنترل و پیشگیری این آسیب ها و بهبود سلامت جامعه، همه دستگاه های متولی و نهادهای حمایتی و خیرین، نیاز است با انجمن های حمایت همکاری کنند.

اسحاق ابراهیمی افزود: نتایج تحقیقات و بررسی ها بیانگر آن است که آسیب های اجتماعی بر اثر زندانی شدن سرپرست خانواده، بیش از خود زندانی متوجه خانواده های آنان می شود و با برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد درآمد پایدار و ماندگار در راستای حمایت از این خانواده ها، از بروز آسیب ها باید پیشگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه دوره های آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مهارت های اساسی زندگی به صورت مستمر برای خانواده ها برگزار شود گفت: دوره های آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی خانواده ها درباره سوء مصرف مواد مخدر، غنی سازی اوقات فراغت آنان و آموزش کنترل خشم، پرخاشگری و تربیت فرزندان برگزار شود و انجمن حمایت باید در این زمینه نقش پررنگ تری ایفا نماید.

مدیرکل زندان های فارس افزود: با استفاده از ظرفیت های انجمن حمایت، لازم است، اتاق فکر در انجمن مرکز استان راه اندازی شود و براساس پیشنهادات و نظرات سازنده افراد صاحب نظر، جذب خیرین و توسعه منابع مالی و حمایت بیشتر خانواده ها برنامه های انجمن پیگیری شود.
ابراهیمی اظهار داشت: حقوق مستمری به خانواده ها از طریق انجمن، پاسخگوی نیازهای آنان نیست با درآمدزایی پایدار برای خانواده ها، از ورود این افراد به چرخه جرم و همچنین بازگشت مجدد زندانی به زندان جلوگیری شود.
در ادامه محمود قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز، گزارشی از وضعیت انجمن حمایت در مرکز استان ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار