به گفته مدیران شهری شیراز، عملیات عمرانی ۶ پروژه بزرگ این کلانشهر شامل فاز دو و سه تقاطع شهید رودکی، تقاطع مهدیه–امیرکبیر، بلوار مهدیه، تقاطع باهنر – کمربندی، زیرگذر گلستان و چپگرد صدرا به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و این عزم وجود دارد که تا پایان سال ۹۸ این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۷۹۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 21 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:شهردار شیراز، یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های بزرگ شهری شیراز در جمع خبرنگاران،گفت: عملیات عمرانی تقاطع شهید رودکی شیراز با جدیت در حال انجام است و مجموع پیشرفت فیزیکی این طرح ۲۷ درصد است و طبق هدف گذاری انجام شده می کوشیم این پروژه با برنامه ریزی انجام شده، تزریق منابع مالی و استفاده از تجهیزات و امکانات تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

حیدر اسکندرپور افزود: عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی ۲۲۰ مترطول دارد که هم اکنون ۱۱۰ متر آن آماده بتن‌ریزی است و مابقی آن ظرف هفته های آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کوه‌بری و خاکبرداری این پل با بسیج امکانات در حال انجام است، اظهار داشت: در هفته های آینده در پیوند با این پروژه بیش از ۸۰ هزار متر مکعب خاکبرداری با استفاده از چندین نوبت انفجارهای کنترل شده، انجام خواهد شد.

تقاطع مهدیه – امیرکبیر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهردار شیراز همچنین در بازدید از پروژه تقاطع مهدیه – امیرکبیر نیز گفت: این طرح هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه ریزی های انجام شده تلاش داریم تا پایان سال ۹۸ آن را افتتاح کنیم.

وی، مشکل تملک املاک مسیر پروژه مهدیه – امیرکبیر را از دلایل کندی کار دانست و افزود: برای شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه، روند احداث این تقاطع از جبهه های مختلف در حال انجام است.

شهردار شیراز: احداث تقاطع باهنر – کمربندی،امنیت جانی شهروندان را
افزایش می دهد

شهردار شیراز در بازدید از تقاطع باهنر – کمربندی، پیشرفت فیزیکی این پروژه را ظرف یک ماه گذشته قابل قبول دانست و اضافه کرد: می کوشیم با جابه جایی تاسیسات شهری همچون لوله اصلی آب و برق، جبهه‌های کاری جدیدی را برای پروژه داشته باشیم و تا پایان سال ۹۸ آن را به بهره برداری برسانیم.

اسکندرپور با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی گفت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است و اتمام این طرح می تواند در روان سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.

زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی همچنین ضمن بازدید از روند اجرای پروژه زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) اظهار داشت: این زیر گذر دارای ۴۳۲ متر طول و ۱۳۰ متر عرشه است و هم اکنون ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در صورت همکاری نهادهای ذی‌ربط این طرح تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می‌ر سد، گفت: روند اجرای این پروژه به علت جابه جایی تاسیسات برق به طول انجامیده که امیدواریم با همکاری اداره برق و پلیس راهور بتوانیم مشکلات اجرایی پروژه را حل کنیم.

اهمیت چپگرد صدرا در حل مشکلات ترافیکی شهر جدید

اسکندرپور همچنین در بازدید از پروژه‌های غرب شیراز نیز بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه چپگرد صدرا با تغییر پیمانکار در ماه‌های گذشته شتاب خوبی داشته است و هم اکنون این طرح ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به مشکل اجرایی این پروژه گفت: طول عرشه پل چپگرد صدرا حدود یک کیلومتر است و بخشی از این پل که از روی زیرگذر گلستان رد می شود، بیش از ۱۲ متر ارتفاع دارد و چنانچه اخذ مجوزهای لازم زیرگذر گلستان به مدت سه ماه تعطیل شود، هر ۲ پروژه تا پایان سال ۹۸ به مرحله بهره برداری می رسد.

شهردار شیراز ادامه داد: چپگرد صدرا به دلیل حل بخشی از مشکل ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شهر جدید صدرا در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

قائم مقام شهردار شیراز نیز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری به خبرنگاران،گفت: طرح‌های شهرداری شیراز در ۲ بخش سخت افزاری و نرم افزاری در حال اجراست،پروژه‌های سخت افزاری همچون تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهدیه به طول ۲ هزار و ۳۰۰ متر، تقاطع مهدیه – امیرکبیر، تقاطع باهنر – کمربندی، چپگرد صدرا و سایر پروژه های عمرانی برای توسعه زیرساخت‌های شهری و تسهیل در رفت و آمد شهروندان در حال احداث است.

آرش فرج زاده با بیان اینکه این پروژه‌های شهری به علت قرارگیری در رینگ‌های پیرامونی و میانی، نقش مهمی در کنترل و بهبود وضعیت تردد شهروندان دارند، افزود: هم اکنون روند اجرایی این پروژه ها شتاب خوبی گرفته است و امیدواریم این طرح‌ها طبق برنامه زمان بندی مجموعه شورا و شهرداری بتواند ظرف چندماه آینده با متوسط ماهیانه ۱۰ درصد پیشرفت به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: برخی از این پروژه‌ها همچون چپگرد صدرا باید از سوی شرکت عمران صدرا و تقاطع های روی کمربندی توسط اداره راه و شهرسازی اجرا می‌شد اما شهرداری شیراز برای سهولت در رفت و آمد شهروندان در حال انجام آنهاست.

قائم مقام شهردار شیراز بیان داشت: تقاطع شهید رودکی، بزرگراه ۵۵ متری مهدیه و تقاطع مهدیه – امیرکبیر در رینگ پیرامونی شیراز واقع شده‌اند و اتمام آنها موجب تسهیل در رفت و آمد شهروندان و مسافران محور شمالی – جنوبی و شرقی – غربی شیراز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار