نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر ضرورت تامین منابع مورد نیاز و برنامه‌ریزی مناسب برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر شیراز، گفت: اغلب کارتن‌خواب‌های این کلانشهر از استان‌های مجاور هستند.
کد خبر: ۷۹۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۱ 21 October 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم برای اسکان معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌های شیراز باید فراهم شود، گفت: برای ساماندهی معتادان متجاهر و کارت‌خواب‌ها دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی و استانداری باید همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شیراز به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور جاذبه‌های زیادی برای مهاجرت دارد، افزود: جاذبه‌‌ها باعث شده از استان‌های مجاور به این کلانشهر مهاجرت کنند و به افزایش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دامن زده شود که در این رابطه بار اضافی بر دوش دستگاه‌های مربوطه تحمیل می‌شود؛ در واقع تعداد اندکی از کارتن‌خواب‌ها شیرازی و اغلب آنها از استان‌های همجوار هستند.

وی بر ضرورت تامین منابع مورد نیاز و برنامه‌ریزی مناسب برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر کلانشهر شیراز تاکید کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل سرما باید سریع‌تر فضاهای مناسب برای اسکان این افراد تامین شود؛ البته به نظر می‌رسد آمادگی لازم برای این مهم وجود نداشته باشد و از سویی در برخی موارد نیز بزرگ‌نمایی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: ما از لحاظ جنبه نظارتی به این موضوع می‌توانیم ورود کنیم و اگر لازم باشد تذکرات لازم را خواهیم داد.

اکبری ادامه داد: باید اماکن بازپروری معتادان مشخص و گرمخانه‌هایی برای اسکان آنها از سویی دستگاه های متولی راه اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار