رئیس اداره محیط زیست شهرستان سپیدان در استان فارس اعلام کرد که پس از محرز شدن تخلفی در زمینه کشتار وحوش با استفاده از سم، پرونده‌ای تنظیم و برای تعیین تکلیف به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
کد خبر: ۷۹۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 22 October 2019

بازیار توضیح داد: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر کشتار وحوش در اراضی روستای شهیدآباد شهرستان بیضا، ماموران اجرایی این اداره به محل اعزام شدند.

وی گفت: ماموران اعزامی متوجه شدند که یکی از کشاورزان محلی با طعمه‌گذاری در یک محدوده، زمینه کشتار تعدادی از وحوش را فراهم کرده است.

بازیار خاطرنشان کرد که ماموران در اطراف محل طعمه گذاری شده، لاشه‌های یک قلاده گراز وحشی، 3 قلاده روباه و 3 قلاده شغال را رویت کرده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان یادآور شد که با توجه به اثر تدریجی سم بر وحوش و پرندگان، احتمال افزایش تعداد حیوانات کشته شده براثر مصرف طعمه مسموم شده وجود دارد.

بازیار با بیان اینکه در این خصوص صورتجلسه‌ای تنظیم و برای رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان تسلیم شده است، اضافه کرد که مبلغ جریمه بابت ضرر و زیان وارده به حیات وحش، چهل و دو میلیون و پانصد هزار ریال است که در صورت تایید مقامات قضایی، باید توسط متخلفان پرداخت شود.

دستگیری متخلفان محیط زیستی پس از تعقیب و گریز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد در استان فارس نیز از دستگیری شکارچیان پرندگان وحشی و کشف یک قبضه اسلحه پنج تیر پران از این متخلفان خبر داد.

علی‌اکبر کشاورز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد حین گشت زنی در منطقه تنگ قارچی با افراد متخلفی مواجه شدند که با یک قبضه اسلحه پنج تیر پران اقدام به شکار پرندگان وحشی می‌کردند.

کشاورز افزود: متخلفان پس از مواجهه با ماموران با استفاده از یک دستگاه خودروی لندکروز اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز و تیراندازی به لاستیک خودروی مذکور و پس از طی مسافتی حدود 20 کیلومتری، در حوزه استحفاظی شهرستان اقلید و در نزدیکی روستای تخت چمن متوقف شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد گفت: پس از تماس با پاسگاه انتظامی و اداره محیط زیست شهرستان اقلید و همچنین هماهنگی با دادستان این شهرستان خودروی متخلفان به منظور سیر مراحل قضایی به پارکینگ انتقال داده شد.

کشاورز افزود: این متخلفان سال 96 نیز به دلیل شکار 15 قطعه کبک دستگیر شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار