برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمده که چرا در شهرستان‌ها ، بینندگان حتی از طریق ست‌آپ باکس دیجیتال‌شان هم نمی‌توانند تصاویر فوتبال را تماشا کنند و باز مستند ورزشی می‌بینند؟
کد خبر: ۷۹۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 22 October 2019

تابناک فارس به نقل از راک نیوز:ماجرا از این قرار است که اغلب مراکز صداوسیمای شهرستان‌ها، تصاویر شبکه‌های پخش شده از جام‌جم را از روی ماهواره می‌گیرند و بعد آن را از طریق آنتن‌های به اصطلاح زمینی برای بینندگان پخش می‌کنند. وقتی شبکه سه و ورزش روی فرکانس‌های ماهواره‌ای‌شان تصاویر آرشیوی می‌فرستند، بالطبع استان‌ها و شهرستان‌هایی هم که تصاویر را از روی ماهواره «رله» می‌کنند، همان مستندها و مسابقات قدیمی را روی آنتن محله پوشش‌دهی‌شان می‌برند و این یعنی محروم شدن بیش از نیمی از جمعیت کشور از تماشای مسابقات ورزشی.

احتمالاً به زودی فوتبال‌دوستان برخی از شهرستان‌ها و استان‌های محروم می‌توانند تصاویر فوتبال‌ها را دوباره دریافت کنند، به شرطی که صداوسیمای استان‌شان توانایی دریافت سیگنال‌های زمینی را داشته باشد.

در واقع صداوسیمای استان‌ها مجبور هستند دوباره همان روش قدیم و قبل از آمدن ماهواره را پی بگیرند و تصاویر را زمینی بگیرند و دوباره پخش کنند اما مسأله اینجاست که بسیاری از استان‌ها اصلاً توانایی فنی این ماجرا را ندارند و همین یعنی همچنان استان‌های بسیاری از تماشای فوتبال‌های خارجی محروم هستند.

زیرساخت صداوسیمای بسیاری از مراکز فقط توانایی دریافت تعداد محدودی فرکانس زمینی را دارد و همین یعنی دست‌کم شبکه ورزش در بسیاری از استان‌ها هیچ‌وقت به صورت زمینی دریافت نخواهد شد.

ایوبی فرماندار ممسنی در گفتگو با راک نیوز گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری های زیاد به علت ماهیت کشوری موضوع توفیق حاصل نشده گرچه شهر نوراباد به علت برخورداری از فیبر نوری قابلیت پخش مسابقات را دارد که به علت مشکلات کشوری همراه با ۱۴مرکز شهرستان دیگر استان با عدم پخش زنده روبرو می باشد.

ارشد ترین نماینده اجرایی دولت در شهرستان ممسنی می گوید : البته کماکان پیگیر موضوع هستیم وبرای فراهم شدن این فرصت فراغت برای جوانان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار