فیلم مستند طاووس ها هرگز پرواز را نمی‌فهمند به پایان مراحل فنی رسید و آماده اکران شد.
کد خبر: ۷۹۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 23 October 2019

مستند کوتاه طاووس ها هرگز پرواز را نمی‌فهمند، به شکل مستندی دورگه (هیبریدی) روایت شده و به بررسی ابعاد سیل فروردین و آتش گرفتن طاووس شیراز می‌پردازد.

نویسندگی و کارگردانی این اثر را علی بلندنظر و محمد ناصریراد، دو فیلمساز شیرازی، برعهده داشتند.

علی بلندنظر، فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران، که فیلم اُجاق را در کارنامه خود دارد، در این خصوص به خبرنگاران گفت: اردیبهشت ماه امسال، آقای ناصریراد ایده ساخت یک فیلم مستند در مورد سیل فروردین۹٨، با روایت متن از زبان طاووس را مطرح کرد. از آنجایی که بحث سیل و حوادث مرتبط با آن، به شخصه بسیار برایم تأمل برانگیز بود، از همان موقع تصمیم به نگارش فیلمنامه گرفتیم و کار را شروع کردیم.

وی افزود: فیلم مستند کوتاه "طاووسها هرگز پرواز را نمی فهمند..." که بعد از پنج ماه کار مداوم، آماده‌ ارسال به جشنواره ها شده است، از نوع فیلمهای مستند دورگه(هیبریدی) بشمار میرود که با یک تِم فانتزی، به قسمتی از حوادث مربوط به سیل شیراز، نگاهی نقادانه دارد. همچنین این فیلم می‌تواند در زمره‌ فیلمهای مردم شناسی شهری نیز قرار گیرد.

فیلم قبلی این گروه، با نام مستند کوتاه "اُجاق" با درخشش در جشنواره عشایری و جشنواره مستند سیما همچنان در میدان رقابت کسب جایزه، در جشنواره های معتبر داخلی و بین المللی قرار دارد.

علی بلندنظر و محمد ناصر یراد پیش از این در چندین فیلم با عناوین مختلف باهم همکاری داشته اند، این اولین تجربه‌ مشترک کارگردانی این دو فیلمساز شیرازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار