در راستای توسعه گردشگری ادبی رخ داد؛
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان از ثبت ترجیع بند «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» از محتشم کاشانی شاعر معروف مرثیه سرای ایرانی در فهرست میراث ملی کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۹۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ 26 October 2019

فریدون الله یاری با اشاره به ضرورت ترویج گردشگری ادبی به عنوان ظرفیت کمتر پرداخته شده در حوزه گردشگری کشور اظهار داشت:  در مفهوم گردشگری باید تمام جاذبه های گردشگری به مخاطب معرفی شود اما با استفاده از گردشگری ادبی به دنبال معرفی و شناخت بیشتر گردشگران از شخصیت های ادبی در استان اصفهان هستیم.

وی افزود: استان اصفهان با چهره های ادبی بسیار، جایگاه مهمی در کشور و جهان دارد؛ با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال معرفی این گنجینه های ادبی جهان اسلام به گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام اینکه ایده گردشگری ادبی در انجمن مشاهیر و مفاخر استان اصفهان مطرح شده است، ادامه داد: کمیته ای متشکل از  اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان به همراه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان متولی گردشگری ادبی است و در تعامل با شهرداری و سازمان های ذیرربط در صدد است تا مشاهیر و مفاخر ادبی استان اصفهان را به گردشگران معرفی کند.

وی با بیان اینکه گنجینه تخت فولاد و مفاخر ادبی در استان اصفهان ظرفیت مهمی در جذب گردشگران هستند، تصریح کرد: امسال ترجیع بندهای محتشم کاشانی درفهرست میراث ملی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

الله یاری ابراز داشت: وجود شخصیت های ادبی در شهرستان های اصفهان، کاشان، خوانسار و سایر شهرستانها می تواند گردشگران که علاقه مند به ادب و تاریخ هستند را به مکانهای زیستی این ادیبان جذب کند تا با آثار ایشان بیش از گذشته آشنا شوند و استان اصفهان از منظر ادبی به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار