مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از ساخت بزرگ‌ترین پرورشگاه خاورمیانه با ظرفیت پذیرش ۷۰۰ نفر در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 30 October 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام سید عباس موسوی صبح امروز در دیدار با نمایندگان شیراز و شهرستان‌های سپیدان و بیضا از ساخت بزرگ‌ترین پرورشگاه خاورمیانه با ظرفیت پذیرش 700 نفر در شیراز خبر داد و اظهار داشت: پرورشگاه بزرگ موقوفه حاج خلیل زالی با زیر بنای 42 هزار متر مربع در شهر صدرا در مرحله تهیه نقشه معماری است و در یک ماه آینده کلنگ ساخت آن به زمین زده می‌شود.

وی افزود: در کنار این پرورشگاه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای برای آموزش دختران و پسرانی که در این پرورشگاه نگهداری می‌شوند تاسیس می‌شود و علاوه بر این درمانگاه فوق تخصصی با ظرفیت 50 تخت نیز در کنار همین پرورشگاه ساخته خواهد شد که در نوع خود کم‌نظیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس عنوان کرد: مجتمع زنان سرپرست خانوار در 6 طبقه با زیربنای 5 هزار مترمربع در شیراز که در حال حاضر در مرحله نماکاری است یکی دیگر از پروژه‌های اوقاف است که تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 20 پروژه عمرانی با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت با زیربنای حدود 120 هزار متر مربع در حال اجرا است، این پروژه‌ها 1000 واحد تجاری، مسکونی، اداری، گردشگری را شامل می‌شود و بخشی از این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه ساخت بازار بزرگ لار با 200 واحد تجاری یکی از این پروژه‌ها است که در آذر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: 19 پروژه عمرانی دیگر نیز در حال مطالعه بررسی و رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 پروژه عمرانی با زیربنای 157 هزار مترمربع در اماکن متبرکه استان در حال انجام است، افزود: این پروژه‌ها شامل تکمیل و توسعه زیرساخت‌های بقاع متبرکه شامل شبستان، سرویس بهداشتی، زائرسرا و غیره است

وی خاطرنشان کرد: اوقاف فارس با توجه به دارا بودن اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، ایجاد مجتمع کشت و صنعت در 1300 هکتار از اراضی موقوفه نصیرالملک در منطقه سیاخ دارنگون، ایجاد مجتمع کشت و صنعت در 100 هکتار از اراضی موقوفه آسمانی در شهرستان ارسنجان، ایجاد حداقل 10 گلخانه مدرن در مقیاس‌های بزرگ با همکاری بخش خصوصی، ایجاد 5 دامپروری مدرن در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، اقلید و آباده را در دستور کار قرار داده است.

‌حجت‌الاسلام موسوی از انعقاد تفاهم‌نامه احیای کاروانسراها با سازمان میراث فرهنگی و آغاز احیای کاروانسرای ایزدخواست، کاروانسرای مخک جهرم، کاروانسرای خیراتی صفاشهر و معرفی 10 کاروانسرای دیگر خبر داد.

 

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: وقف‌هایی که در حوزه آموزش و پزشکی است تاثیر زیادی در جامعه دارد و خوشبختانه در استان فارس وقف‌های خوبی در این دو حوزه وجود دارد.

وی افزود: اراضی اختلافی اوقاف باید با همکاری قوه قضاییه، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی حل و فصل شود و موجبات رضایت مردم فراهم شود.

فرج الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه نگاه مثبتی که اوقاف فارس به اشتغال‌زایی جای تقدیر و تشکر دارد، اظهار داشت: باید با توجه به نیاز روز جامعه نیات واقفان را مدیریت کرد و این مهم به یک رفتار سازمانی تبدیل شود و امروز نیاز جامعه ما اشتغال‌زایی و کارآفرینی است.

وی عنوان کرد: از اداره کل اوقاف فارس درخواست می‌شود که از ظرفیت وقف در توسعه اشتغال‌زایی، حمایت از نیروهای متخصص، کارآفرینی بهره لازم را ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار