دادستان شیراز به مشکل فاضلاب صدرا ورود کرد. فاضلابی که گفته شده با ان آبیاری کشاورزی صورت می گیرد و حتی خطر شیوع مالاریا نیز شیرازی ها را تهدید می کند.
کد خبر: ۷۹۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 30 October 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: دادستان شیراز امروز چهارشنبه به اتفاق تعدادی از مدیران و مسئولان استان بازدیدی از تصفیه خانه شهر صدرا که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده داشت. ورود دادستانی در راستای پیگیری حقوق عامه صورت گرفته تا مشکلات بهداشتی مردم صدرا و شهر شیراز برطرف شود.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز صبح چهارشنبه در جریان این بازدید به خبرنگاران گفت: یکی از وظایف دادستانی پیگیری حقوق عامه مردم است که بر اساس قانون به عنوان مدعی العموم مکلف است در موضوعاتی نظیر مسائلی که بهداشت عمومی مردم را تهدید می کند ورود کند.

حیدرآسیابی گفت: در چند مدت گذشته بازدیدهایی از تصفیه خانه های مختلف شهر از جمله سلطان آباد و شهر صدرا صورت گرفت و در این خصوص این ادعا مطرح شده که پساب و فاضلاب شهر صدرا باعث ایجاد مشککلاتی برای مردم شده و در برخی موارد برای آبیاری کشاورزی نیز استفاده می شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست موظف هستند میزان آلودگی را مشخص و موضوع را گزارش کنند.

دادستان شیراز گفت: بر اساس ادعای علوم پزشکی، فاضلاب شهر صدرا تا منطقه جوادیه شیراز می آید و وارد قنات ها نیز می شود که این امر یک تهدید عمومی علیه سلامت است.

آسیابی بیان کرد: علوم پزشکی اعلام کرده در صورتکیه این معضل حل نشود بهداشت عمومی را تهدید می کند حتی بر اساس ادعای دانشگاه ممکن است با پیک بیماری های نظیر مالاریا مواجه شویم.

دادستان شیراز گفت: بر اساس قانون دادستان مکلف است موضوعات را پیگیری کند و از این رو از دستگاه های ذی ربط می خواهیم به این موضوع ورود کرده و چنانچه هرچه سریعتر این مسائل حل نشود، برخورد قانونی صورت گیرد.

آسیابی عنوان کرد: اعلام شده تصفیه خانه فاضلاب فروردین ماه در صورتی که مشکل برنده مناقصه حل شود این تصفیه خانه بهره برداری می شود که این موضوع پذیرفته نیست ازاین رو محیط زیست باید جلساتی برگزارکند که تا این چند ماه مشکل حل شود.

رئیس دادسرای ناحیه دو شیراز نیز در این رابطه به خبرنگاران افزود: طی چند مدت گذشته دادستان شیراز به قضیه تصفیه خانه های شهری شیراز در راستای پیگیری حقوق عامه ورود کرده و از دستگاه های ذی ربط ازجمله محیط زیست، آب و فاضلاب و علوم پزشکی نیز خواسته شده وارد این موضوع شوند.

جمشید فرهادی اضافه کرد: در بازدیدهایی که شده برخی از پساب های تصفیه نشده باعث ایجاد آلودگی و تهدید بهداشت عمومی شده از این رو دادستان در این قضیه ورود کرده و در این بازدید ها مصوباتی تهیه می شود که دستگاه ها باید نسبت به رفع مشکلات تصفیه خانه ها در مدت قانونی تعیین شده اقدام کنند.

وی گفت: اگر نسبت به رفع مشکلات اقدام نشود، مدیران دستگاه های خطی در راستای حمایت از حقوق عامه تحت پیگیری قضایی قرار می گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار