تصفیه خانه شماره دو صدرا به ۴۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۷۹۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 31 October 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دادستان عمومی و انقلاب شیراز در بازدید از وضعیت ساخت تصفیه خانه صدرا گفت: هدف دادستانی از بازدی طرح ها، کاهش بروکراسی اداری و حل سریع موضوعات و مشکلات به خصوص در نقاط کمتر برخوردار است.
آسیابی افزود: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، دفع سموم، فاضلاب و پساب در رودخانه‌ها و استفاده از آن‌ها در کاشت محصولات کشاورزی جرم است.
وی با ابراز نگرانی از وضعیت نابه سامان شدن پساب فاضلاب شهر جدید صدرا گفت: در حال حاضر این پساب در دشت‌های زیر دست رها می‌شود و قنات‌ها را آلوده می‌کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: قبل از راه اندازی شهر‌ها باید خدمات شهری آن‌ها پیش بینی شود.
مدیرکل محیط زیست هم در این بازدید گفت: در شهر صدرا یک تصفیه خانه قدیمی فعال وجود دارد که خروجی پساب آن نمی‌تواند برای مصارف کشاورزی استفاده شود و محیط زیست این مجوز را صادر نکرده است.
ظهرابی افزود: بر اساس قانون فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی باید مانع استفاده این پساب‌ها در بخش کشاورزی شوند.
وی گفت: پساب استاندار و اصولی فاضلاب‌ها می‌توانند در بخش صنعت، کشت چوب و احیای اکوسیستم‌ها استفاده شوند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز هم گفت: هم اکنون در صدرا ۷۰ هزار اشتراک آب داریم، اما تنها ۴۶ هزار خانه شبکه فاضلاب دارند و ساخت ۱۷ هزار مسکن مهر در سال‌های اخیر موجب مشکلات فراوانی برای این شهر شده است.
نظرپور با بیان این که تصفیه خانه نخست صدرا که برای ۷ هزار و ۵۰۰ مشترک ساخته شده بود اکنون باید به ۴۶ هزار مشترک پاسخگو باشد افزود: فاصله اصولی منازل از تصفیه خانه فاضلاب باید بیش از هزار متر باشد و کاهش آن به ۲۰۰ متر در صدرا، سبب نارضایتی مردم شده است.
وی گفت: از سال ۹۶ ساخت تصفیه خانه جدید صدرا آغاز شد، اما در اواسط سال ۹۷ به دلیل مشکلات فراوان ادامه ساخت کند شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان این که ساختمان تصفیه خانه آماده شده است افزود: برای تامین تجهیزات این تصفیه خانه به ۴۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از تقاضا داریم مسئولان این بودجه را تامین کنند.
نظر پور افزود: درصورت تامین اعتبارات تا پایان امسال خط مایع تصفیه خانه شماره دو صدرا راه اندازی و تا شهریور آینده همه خطوط به صورت کامل افتتاح می‌شود.
دادستان در پایان این بازدی، به مسئولان یک ماه فرصت داد تا شرایط کنونی فاضلاب صدرا را سر و سامان دهند.
شهر صدرا هم اکنون ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار