خطیب نماز جمعه لارستان در پایان با بیان اینکه روز 13 آبان صرفاً روز دانش‌آموز نیست، تأکید کرد: این روز، روز مبارزه با استکبار جهانی است و روز نه به همه صفات رذیله آن‌ها است.
کد خبر: ۷۹۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 02 November 2019

تابناک فارس به نقل از شیستان: حجت‌الاسلام «سیدمختار موسوی‌خرم» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، در آستانه 13 آبان روز دانش‌آموز و همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با اشاره به مؤلفه‌های مقاومت در کلام رهبری گفت: کلیدواژه مقاومت در اندیشه، کلام و فکر مقام معظم رهبری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

امام‌جمعه لارستان با بیان اینکه استکبارستیزی یکی از آن مؤلفه‌ها است، افزود: مبارزه با استکبار به معنای زیر بار زورگویی نرفتن و تن به ذلت ندادن است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های نظام استکباری، خود را برتر بر همه عالم می‌داند، بیان کرد: آمریکا خود را مرکز عالم می‌داند و باید همه کشورها در راستای منافع آن‌ها باشند وگرنه باید رفتارشان اصلاح شود.

خطیب نماز جمعه لارستان دومین ویژگی نظام استکبار را مداخله در امور سایر ملت‌ها و کشورها دانست و تصریح کرد: پشت‌پرده همه جنگ‌ها و خونریزی‌ها در عراق، سوریه، یمن و... آمریکا است.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم، نظام اقتصادی لیبرال و حق‌ناپذیری را از دیگر ویژگی‌های استکبار عنوان کرد و گفت: آمریکا قائل به حق نیست و به دنبال سلطه بر دنیا است و همانند یک زالو می‌خواهد خون ملت‌ها را بمکد.

وی با اشاره به پنجمین ویژگی نظام استکبار که قائل بودن حق جنایت برای خود است، افزود: بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا علاوه بر کشته شدن هزاران نفر از مردم ژاپن، سبب تولد انسان‌های ناقص‌الخلقه شده است.

امام‌جمعه لارستان آخرین ویژگی نظام استکباری را فریبکاری و رفتارهای منافقانه عنوان و بیان کرد: در کشورهای فرانسه، شیلی و... علیه حکومت اعتراضات و راهپیمایی انجام می‌دهند ولی هیچکدام از آن‌ها رسانه‌ای نمی‌شود؛ چون رؤسای آن‌ها در راستای منافع نظام استکباری گام برمی‌دارند اما تجمع نه‌چندان زیاد اراذل و اوباش در عراق، لبنان و... رسانه‌های استکبار بزرگ‌نمایی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه لارستان در پایان با بیان اینکه روز 13 آبان صرفاً روز دانش‌آموز نیست، تأکید کرد: این روز، روز مبارزه با استکبار جهانی است و روز نه به همه صفات رذیله آن‌ها است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار