راهها مهمترین شریان ای یک منطقه هستند که در جابجایی و حمل و نقل ایمن و آسان نقشی اساسی ایفا و هر چقدر از ایمنی و استاندار کافی برخوردار باشند در کاهش تصادفات موثر و در نتیجه میزان خسارات جانی و مالی را به حداقل می رسانند.
کد خبر: ۷۹۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 02 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ استان ایلام از آن دست استانهایی است که راههای ارتباطی و حمل و نقل آن جاده ای بوده و جز مرکز استان که چند پرواز هوایی دارد عبور و مرور در تمامی شهرستان ها از راه جاده ای و فاقد آزادراه و بزرگ راه می باشد.در این بین شهرستان آبدانان بخاطر موقعیت جغرافیایی کوهستانی و صعب العبور بودن مسیرهای مواصلاتی آن قدیمی و استراتیژیکی بوده و دارای پیچ های تند و جاده های کم عرض می باشد.

مدیر حمل و نقل جاده ای آبدانان در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت :  مسیرهای مواصلاتی آبدانان اکثرا قدیمی و متناسب با زمان جنگ ساخته شده و نیاز به تغییر تعمیر و بهسازی اساسی داشته و به همین منظور از ابتدای سال ۹۷ از محل اعتبارات ملی تعریض و حذف نقاط حادثه خیز در محور آبدانان به مورموری که سالهاست موجب افزایش تصادفات و رنجش خاطر مردم را فراهم آورده بود.

رشیدی افزود: این مهم از طریق واگذاری به پیمانکار در دستور کار قرار گرفت و عملیات برداشت حجم خاک از سه قطعه که شامل کیلومتر ۲۸ ، کیلومتر ۳۳ (قوس قائم) و کیلومتر ۴۰ توسط پیمانکار انجام شد.

وی یادآور شد : از آنجا که حذف این نقاط بخصوص قوس قائم آرزوی دیرین مردم این منطقه بود لذا اداره راهداری در راستای خدمت و تکمیل پروژه بصورت امانی با استفاده از ماشین آلات اداره اقدام به برداشت مابقی احجام خاک و اجرای زیراساس و تعریض پل کیلومتر ۳۳ به طول ده متر جهت اصلاح این مسیر نموده و اینک آماده اجرای بیس و آسفالت و روند مناقصه آن نیز در حال انجام است.

رشیدی  به وضعیت آسفالت جاده ها اشاره و گفت :مستهلک شدن آسفالت جاده ها از دیگر مشکلات راه آبدانان است که مسیر آبدانان به دشت عباس با توجه به خرابی های بسیار شدید اداره راهداری بصورت پیمانی ۱۰ کیلومتر از آن را روکش آسفالت نموده و ۳/۵ کیلومتر دیگر که جز حوزه استحفاضی شهرستان نیست نیز لکه گیری شد.

این مدیر راهداری به راههای روستایی نقبی زد و اظهار داشت :راه های روستایی به تبعیت از راه های شهرستان از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و دارای پیچهای تند و عرض کم هستند و در این مورد راهداری نیز ورود کرده و بصورت امانی اقدام به ترانشه بری ، اصلاح دید و شانه سازی در مسیرهای روستایی نموده که عملیات برداشت خاک در مسیر چمکبود در نوع خود بی نظیر بوده و پی چینی و اجرای کوله ۷ پل روستایی انجام و تعریض ۱۲ پل دیگر نیز پیش بینی شده است.

 رشیدی خاطرنشان کرد: در جهت ارتقا و بهبود کیفیت مسیرهای ورودی و خروجی شهرستان چهار بانده کردن مسیر ورودی (سمت دره شهر) به طول ۳ کیلومتر تحت پیمان شرکت سازان بوده و قریب یک و نیم کیلومتر آن آماده قیرپاشی و آسفالت می باشد و همچنین مسیر خروجی (پشت قلعه) به طول دو و نیم کیلومتر بر عهده ی راه و شهرسازی می باشد.

وی اضافه کرد: ایمن سازی تقاطع پشت قلعه بصورت مقطعی در برنامه کاری راهداری بوده و همچنین پاکسازی محور دینارکوه ، گردنه کبیرکوه و کنشلول روزانه و در کوتاهترین زمان انجام تا هیچ مسیری مسدود نشود.

این مدیر در پایان تصریح کرد: با توجه فصل بارندگی ها جهت جلوگیری از مسدود شدن مسیرها بر اثر ابگرفتگی و مشکلاتی از این دست دریواسیون مربوط به پل های بزرگ و تنقیه پل های کوچک و نیز پاکسازی قنوها انجام و تلاش می شود مسیرهای ایمن و مطمئن برای رفاه حال مردم فراهم شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار