بسیاری از علائم در هنگام بروز می‌تواند به نشانه‌های بیماری‌های کشنده شبیه باشد که این امر برای فرد نگران کننده خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 03 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: گاهی علائمی که در فرد بروز می کند، بسیار شبیه به نشانه های یک بیماری کشنده است، از این رو فرد و اطرافیان او در دفعات اولیه بروز این علائم و قبل از تشخیص پزشک، از بروز آنها بسیار مضطرب و نگران می شوند، غافل از این که، این علائم در بین چندین اختلال به صورت مشترک و با تفاوت های ظریف دیده می شوند.

درد قفسه سینه

آلبرت آن، استاد بالینی پزشکی داخلی در مرکز دانشگاهی NYU Langone Health می‌گوید: وقتی فردی از درد قفسه سینه می‌گوید صرف نظر از هر سنی که داشته باشد، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، احتمال حمله قلبی است.

ترسناکترین علائمی که با نشانه‌های بیماری‌های کشنده اشتباه گرفته می‌شوند

او می‌گوید: اما برای افراد جوان‌تر که عوامل خطرساز ایجادکننده مشکلات قلبی مانند دیابت را ندارند، این علامت احتمالا چندان خطرناک نیست. به گفته وی، بیشتر اوقات درد قفسه سینه در بزرگسالان جوان مربوط به استرس یا اضطراب است، همچنین ممکن است هنگام ورزش عضلات قفسه سینه را منقبض کنید که این کار هم موجب احساس درد در قفسه سینه می‌شود. هر دردی نشان دهنده مشکل قلبی حاد نیست ، با این حال اگر دچار درد ناگهانی در قفسه سینه شدید، به خصوص اگر این درد به خودی خود از بین نمی رود با پزشک خود مشورت کنید.

 

تپش قلب

تپش قلب مانند احساس درد در قفسه سینه، لزوماً علامت مشکلات قلبی نیست. دکتر Ahn می‌گوید: محرک‌های مختلفی از استرس و کم آبی بدن گرفته تا کمبود خواب و کافئین زیاد، در ایجاد تپش قلب موثر هستند. او می‌گوید: به نظر می‌رسد پرهیز از مکمل‌های قهوه که اغلب حاوی مواد محرک هستند و همچنین کاهش استرس برای به حالت طبیعی برگرداندن ضربان قلب کافی باشد، اما اگر تپش قلب با درد قفسه سینه یا تنگی نفس همراه باشد، لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید.

ترسناکترین علائمی که با نشانه‌های بیماری‌های کشنده اشتباه گرفته می‌شوند

شنیدن صدای زنگ در گوش

این صدای زنگ زدن آزار دهنده در گوش، ممکن است نشانه‌ای طبیعی از پیری باشد. هنگامی که دیواره شریان سخت می‌شود یا فشار خون بالا می‌رود، سرعت جریان خون تغییر می‌کند و سر و صدایی ایجاد می‌کند که فقط شما می‌توانید آن‌ها را بشنوید. بیشتر اوقات، برای ایجاد این صدا جای نگرانی نیست، اما باید باز هم آن را بررسی کنید. این بیماری معمولاً جدی نیست، اما می‌تواند نشانه از دست دادن عملکرد طبیعی یا آسیب دیدگی گوش میانی باشد.

ترسناکترین علائمی که با نشانه‌های بیماری‌های کشنده اشتباه گرفته می‌شوند

لرزش دست ها

اگر دستان شما می‌لرزد، نمی‌توانید این علامت را به طور قطع به بیماری پارکینسون ربط دهید. پارکینسون اغلب فقط در یک طرف بدن شروع می‌شود و با حرکت آهسته و دشوار و از دست دادن هماهنگی در بدن همراه است، اما لرزش دست‌ها می‌تواند ناشی از کاهش قند خون یا مشکل تیروئید باشد که نگران کننده، اما از نوع خوش خیم است. پرهیز از مواد خوراکی حاوی کافئین یا مصرف دارو‌های مسدود کننده گیرنده آدرنرژیک بتا که توسط پزشک تجویز می‌شود، می‌تواند لرزش دست‌ها را متوقف کند.

ترسناکترین علائمی که با نشانه‌های بیماری‌های کشنده اشتباه گرفته می‌شوند

فراموشی

هرچه پیرتر می‌شوید، بیشتر از شروع علائمی که نشانه زوال عقل است، می‌ترسید. این علائم ممکن است هنگام فراموش کردن یک نام یا از یاد بردن مکانی که کلید‌های خود در آن جا را رها کرده اید، بروز کند. اما این فراموشی که با افزایش سن بیشتر به آن توجه می‌شود، امری کاملاً طبیعی است و حتی افراد جوان‌تر هم گاهی اوقات هنگام استرس ممکن است آن را تجربه کنند.

ترسناکترین علائمی که با نشانه‌های بیماری‌های کشنده اشتباه گرفته می‌شوند

دکتر Ahn می‌گوید: در مواردی علائم فراموشی نگران کننده است که افراد می‌توانند رانندگی کنند، اما ناگهان فراموش می‌کنند مسیر رفتن به خانه از چه راهی است یا برای چه هدفی از خانه خارج شدند و یا هنگامی که کاملاً چهره‌ها را فراموش می‌کنند. مراقب این علائم فراموشی باشید که می‌تواند هشداری برای ابتلا به آلزایمر باشد.

زوائد پوستی

همیشه رشد بی رویه سلول های پوستی نشانه سرطان نیست. زوائد پوستی زبانه‌هایی از جنس پوست هستند که عموماً در اطراف گردن، قفسه سینه، زیر بغل و چشم دیده می‌شوند. بر خلاف خال‌های مشکوک، زوائد پوستی کاملاً بی ضرر و خوش خیم هستند. اگر آن‌ها مدت‌ها تغییر نکرده اند، می‌توانید آن‌ها را به حال خودشان بگذارید. اما از طرفی هم می‌توانید به متخصص پوست مراجعه کنید تا در صورت آزار شما، آن‌ها را به روش درست حذف کنند.

ترسناکترین علائمی که با نشانه‌های بیماری‌های کشنده اشتباه گرفته می‌شوند

مشاهده ذرات شناور سیاه

ممکن است به طور ناگهانی متوجه ذرات شناور‌های سیاه در مسیر بینایی خود شوید، اما این بدان معنا نیست که شما در معرض ابتلا به بیماری‌های حاد بینایی هستید. مشاهده این ذرات بیش از هر چیز وابسته به سن هستند و اگر جستجو کنید خواهید دید که اکثر مردم در سنین بالاتر آن‌ها را می‌بینند. اما چنانچه بیش از حد معمول آن‌ها را دیدید، با چشم پزشک خود صحبت کنید. گزینه‌های درمانی معمولی برای این مشکل وجود دارد.

علائم وحشت آوری که همیشه زنگ خطر بیماری‌های کشنده نیستند/ از درد قفسه سینه تا فراموشی

مدفوع خونین

دکتر Ahn می‌گوید وجود غیر منتظره خون در مدفوع ممکن است شما را بسیار نگران کند، اما این علامت به ویژه در افراد جوان تر، مسئله‌ای جدی نیست. وی می‌گوید: این افراد معمولاً رژیم غذایی کم فیبری دارند و از این رو ممکن است دچار یبوست باشند. اگر پس از نوشیدن مایعات و خوردن فیبر بیشتر، این علامت از بین نرود، با پزشک خود مشورت کنید.

علائم وحشت آوری که همیشه زنگ خطر بیماری‌های کشنده نیستند/ از درد قفسه سینه تا فراموشی

انحراف چشم‌ها

بسیاری از ما تمام روز به صفحه نمایش رایانه یا صفحه نمایش تلفن همراه، چشم دوخته ایم. در بسیاری از افراد، این وضعیت می‌تواند باعث انحراف چشم‌ها شود. با استراحت دادن به چشم‌های خود در طول روز و همچنین با جایگزین یک فعالیت روزانه که شامل کار با هیچ صفحه نمایشی نباشد، می‌توانید از ایجاد این حالت جلوگیری کنید، اما اگر محدود کردن زمان کار با صفحه نمایش کمکی به رفع این حالت نمی‌کند، این عارضه می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات عصبی نادر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار