انشاالله کولانی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سطح منابع گیاهی۵۲۷ هزار هکتار جنگل در استان کرمانشاه وجود دارد که به بیشترین گونه‌های موجود در آنها می‌توان به بلوط و زالزالک اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 05 November 2019

انشااالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که ما شاهد بودیم در جنگلهای استان کم آبی و عدم بارش و بیماریها و آفاتی در کشور بوجود آمده که از چند سال پیش هم از جنگلهای کرمانشاه هم تحت تاثیر قرارگرفته است.

وی خاطر نشان کرد:برنامه هایی از طریق سازمان جنگلها برای جلوگیری از خشکی آنها اجرا شده و خوشبختانه با توجه به بارش نذورات آسمانی طی ۲ سال گذشته وضعیت جنگلها متفاوت تر شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود:سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری در جهت مدیریت جنگل برنامه بوم سازگان زاگرس تهیه کرد این برنامه در اجرای برنامه های بهداشتی که در آینده توسعه جنگل داشته باشیم و غنی سازی و مبارزه با آفات و امراض هم در پی دارد.

کولانی در پایان گفت:در شهرستان گیلانغرب در خصوص مبارزه با آفت انگلی لورانتوس با نام محلی مخوردر جنگل های بلوط که موجب خشکیدگی درختان میشود تمهیداتی انجام شده است ،دلیل عمده شیوع لورانتوس در جنگل های بلوط همجواری با استان ایلام می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار