مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام با ظرفیت ۴۷ هزار مترمکعب ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۷۹۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  افشین مظاهری اظهار داشت : طرح ارتقا و افزایش ظرفیت فاضلاب شهر ایلام با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه خانه فاضلاب شهر در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این طرح سیستم تصفیه از هوادهی گسترده و زمان ماند در حوضچه های آرامش به سیستم لجن فعال که یکی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه خانه فاضلاب است تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادوار شد: در این روش با احداث تانک های هوازی و بی هوازی در لاگون های هوادهی بخش قابل توجهی از مواد آلی از جمله کربن، نیترات و فسفات موجود در فاضلاب حذف و باعث بالا رفتن شاخص های مورد نظر سازمان محیط زیست در خصوص پساب خروجی خواهد شد.

مظاهری ادامه داد: هم اکنون عملیات اجرایی آرماتور بندی، قالب بندی، بتن ریزی در تانک های ته نشینی و لاگون هوادهی در حال اجرا است.

وی فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول دوم را تصفیه کامل بیولوژیکی به روش لجن فعال آ دو او با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر عنوان کرد و گفت: کیفیت پساب حاصل از فرآیند در نظر گرفته شده مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران جهت تخلیه به آب های سطحی است.

وی با بیان اینکه در ساخت و اجرای مدول دوم این تصفیه‌خانه از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود، افزود: این پروژه با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال تا خرداد سال آینده تکمیل خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار