رئیس کل دادگستری:
نشر مطالب غیرواقعی درباره انتخابات در فضای مجازی جرم و قابل تعقیب کیفری است.
کد خبر: ۷۹۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 09 November 2019

نشر مطالب غیرواقعی، تخلف انتخاباتی است

به گزارش تابناک قزوین،حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی استان با بیان این مطلب، خواستار تشکیل کارگروه ویژه فضای مجازی در روز‌های منتهی به انتخابات شد.
حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: ادمین‌های کانال‌های مجازی باید بدانند که نشر و بازنشر مطالب غیرواقع و تخریبی، مانند تولید این اخبار، جرم است و تعقیب مدعی العموم را به دنبال دارد.
مقام عالی قضایی استان به مسئولان هشدار داد از اعمال جانبدارانه در حیطه وظایف خود به گونه‌ای که سبب شود از کاندیدا یا طیف خاصی حتی به صورت ضمنی حمایت شود، خودداری کنند.
او حضور حداکثری و سلامت انتخابات را صدای واحد مسئولان قضائی، امنیتی، نظارتی و اجرایی دانست و گفت: تلاش ما بر این است تا با تضمین سلامت تمامی مراحل انتخابات، زمینه حضور همه اشخاص حتی دارای حداقل نمره صلاحیت را در رقابت انتخاباتی فراهم کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم درباره بهره برداری از بیت المال گفت: هیچ شخص یا نهادی مجاز نیست به نفع نامزد یا نامزد‌های خاص از امکانات بیت المال بهره ببرد.
محمد قاسمی درباره نقش فضای مجازی هم افزود: فضای مجازی قوی‌ترین حریف در مقابل سلامت انتخابات است، اما با رصد این فضا می‌توان این تهدید را به فرصتی برای شور و هیجان انتخاباتی تبدیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار