براساس نتیجه طرح ملی بررسی عوامل خطر از هر ۱۰ نفر بالای ۳۰ سال در فارس، یک نفر مبتلا به دیابت است؛ که بیش از ۲۲۵ هزار نفر در فارس مبتلا به دیابت هستند.
کد خبر: ۷۹۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 November 2019

تابناک فارس به  نقل از صدا و سیما:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:براساس نتیجه طرح ملی بررسی عوامل خطر از هر ۱۰ نفر بالای ۳۰ سال در فارس، یک نفر مبتلا به دیابت است؛ بنابراین برآورد می‌شود که بیش از ۲۲۵ هزار نفر در استان مبتلا به دیابت هستند.
همتی افزود:در حوزه شناسایی، در قالب مراقبت‌های ادغام یافته، تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار بیمار یعنی ۷۱ درصد بیماران مورد انتظار شناسایی و تحت مراقبت خدمات پزشک خانواده قرار گرفته اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در راستای اصلاح شیوه زندگی و همچنین ارتقای خدمات در راستای درمان مناسب و کاهش بروز عوارض اهداف مهمی هستند که از طریق برنامه‌های توانمندسازی تیم ارایه خدمات شامل پزشک خانواده، بهورز و مراقب سلامت، تقویت نظام ارجاع به سطوح تخصصی، تجهیز مراکز و آموزش بیماران و خانواده دنبال می‌شود.
همگام با این خدمات، اطلاع رسانی و حساس سازی در زمینه اهمیت بیماری دیابت، همزمان با هفته ملی دیابت، هجدهم تا بیست و چهارم آبان در قالب برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ارایه خدمات مراقبتی در سطح تمامی مناطق روستایی و شهری انجام می‌شود.
از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به برپایی نمایشگاه و ایستگاه غربالگری سیار، اجرای برنامه ورزشی و همچنین صرف صبحانه سالم در ادارات و مدارس، اطلاع رسانی گسترده به کمک جراید و رسانه ها، اجرای برنامه‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف اشاره کرد.
در سال‌های اخیر، افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است، در حال حاضر ۸.۸ درصد افراد بالای ۲۰ سال، یعنی ۴۲۵ میلیون نفر بیمار مبتلا به دیابت در دنیا وجود دارد.

برچسب ها: بیماری ، دیابت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار