رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد عنوان کرد؛
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: ۴۸۰۰ پزشک داریم که شماره نظام پزشکی دارند و از این تعداد ۸۰۰ نفر دارای مطب هستند.
کد خبر: ۷۹۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ 10 November 2019

به گزارش تابناک رضوی، علی بیرجندی‌نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: تبلیغاتی که در حوزه مواد غذایی، دارویی و خوراکی به‌ویژه قارچ گانودرما که در رسانه‌های حقیقی و فضای مجازی می‌شود خلاف قانون بوده و سازمان نظام پزشکی مشهد در مسیر حفظ سلامت جامعه پیگیر برخورد با متخلفان آن است.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: بحث استفاده پزشکان از کارتخوان و اتصال آن به سامانه سازمان امور مالیاتی در ماه‌های اخیر مطرح بوده که واکنش‌های زیادی داشته و نباید جامعه پزشکی غیر از دیگر گروه‌ها باشند و باید عدالت مالیاتی برای همگان باشد گرچه در مسیر استفاده پررنگ‌تر از دستگاه‌های کارتخوان فعالیت بهتری داشته‌ایم و کمپین نه به عدم استفاده از کارتخوان را فعال کرده‌ایم.

 

وی در رابطه با نحوه محاسبه مالیات جامعه پزشکی، گفت: این فرآیند از چند طریق محاسبه می‌شود که شامل وزیت‌ها، برگه‌های دفترچه‌های بیمه، درمان‌ها، جراحی‌ها و غیره است گرچه ایراداتی بر فرآیند مصاحبه مالیات پزشکان وجود دارد که توسط مدیران سازمان‌های نظام پزشکی و امور مالیاتی در دست بررسی است.

 

بیرجندی‌نژاد ضمن انتقاد از صحبت برخی مسئولان در رابطه مبحث پزشکان در صدر فرار مالیاتی، تصریح کرد: در مشهد ۴۸۰۰ پزشک داریم که شماره نظام پزشکی دارند و از این تعداد ۸۰۰ نفر دارای مطب هستند و سازمان امور مالیاتی که پزشکان را در صدر فرار مالیاتی معرفی می‌کند باید ابتدا منصفانه سخن بگوید و نباید انتظار داشته باشد که ۴ هزار پزشکی که فاقد مطب هستند هم همانند پزشکان دارای مطلب پرداخت مالیات داشته باشند.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: رشد مالیات باید در تمامی جوامع تصاعدی باشد و این موضوع پذیرفته نیست میزان این رشد در گروه پزشکان بالاتر از دیگر گروه‌ها باشد و اگر این رشد ناعادلانه در گروهی دیگر هم باشد باز هم معترض هستیم و باید عدالت مالیاتی در تمامی گروه‌ها باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: بحث عدم پوشش بیمه‌ای برخی بیماری‌های خاص مانند ALS و PLS موجب فشارهای زیادی بر مردم در امر درمان بیمارانشان شده و مسئولان سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه جلساتی با مسئولان بیمه‌ها برگزار کرده‌اند تا مشکلات موجود بر سرراه بیماران در امر درمان برطرف شود گرچه بیمه‌ها معتقد بودند باید اعتبارات ویژه‌ای از سوی دولت و مجلس در این خصوص تخصیص یابد.

 

بیرجندی‌نژاد گفت: صدور و تمدید پروانه پزشکی پس از دریافت پروانه مالیاتی انجام می‌شود و اینکه عنوان می‌شود اکثر پزشکان فرار مالیاتی دارند صحت ندارد، زیرا تا گواهی اداره مالیات نباشد هیچگونه اقدامی در بحث صدور و تمدید پروانه پزشکی صورت نمی‌پذیرد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: مشکلات موجود در محدوده ساختمان‌های پزشکان مناطق مختلف شهر به‌ویژه خیابان پرستار نگران‌کننده بوده و اگر در مواقع بحرانی نیازمند پدافند غیرعامل بودیم با مشکل مواجه می‌شویم و پیشنهادهای مختلفی همچون جابه‌جایی بیمارستان‌های امام‌رضا(ع)، قائم(عج) و ۱۷ شهریور شد تا این مراکز درمانی در سطح شهر پراکنده باشند و تنها معطوف به یک نقطه خاص نشوند.

 

وی افزود: متاسفانه نه تنها مورد توجه قرار نگرفت، بلکه روزبه‌روز در حال توسعه است و در این رابطه مجدد بر پراکندگی این مراکز تاکید داریم و از شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم که زمین مناسب جهت احداث پارکینگ، کولونی پزشکی و مرکز درمانی اختصاص دهند و در این رابطه یکی از مکان‌های پیشنهاد شده توسط سازمان نظام پزشکی مشهد محدوده بولوارهای نماز و شهدای ارتش بوده که دسترسی‌اش به مرکز شهر هم آسان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار