نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم از نصب ۱۶۰ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر قم خبر داد و گفت: قم به سمت خودرو محور در حال حرکت است و این یک چالش است.
کد خبر: ۷۹۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 11 November 2019

به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری در جلسه شورای ترافیک استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ۱۹۸ مورد شرح وظایف به شهرداری‌ها ابلاغ شده تا برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهر اقدام شود که در این زمینه اقداماتی صورت گرفت که یا زمان بر بوده و یا با مخالفت روبرو شد و ۲۱ مورد آن هم به دستگاه‌های دیگر ارجاع شد.

وی افزود: طرح حمل و نقل ترافیک شهر قم به سال ۸۲ مربوط می شود که باید به روز رسانی شود و برای آن مشاور هم در نظر گرفته شد.

به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم، مشاور وقتی بخواهد اصلاح هندسی در یک نقطه حادثه‌خیزی کند نیاز به یک سری اطلاعات جامع از آن مکان دارد ولی ما نیاز به دستگاه جی پی اس داریم تا اطلاعات دقیقی از مکان داشته باشیم.

آمار بالای تلفات در بین عابران پیاده

وی افزود: با توجه به اینکه افراد زیر ۷ سال و بالای ۶۰ سال بیشترین قربانیان تصادفات درون شهری هستند، نیازمند مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده هستیم ولی با توجه به مشکلات ارزی چهار بار مناقصه صورت گرفت و در آخر برنده مناقصه با مبلغ ۱۲ میلیارد تومان آماده همکاری شد و به دستگاه‌های برق و گاز و آب برای جابه‌جایی تأسیسات ابلاغیه صادر شد ولی آن‌ها هزینه‌های هنگفتی را خواستار هستند.

بختیاری گفت: ۱۲ پل مکانیزه با آسانسور برای قم در نظر گرفتیم و تا یک ماه دیگر مناقصه آن صورت می‌گیرد که این پل‌ها در کاهش آمار و تلفات تصادفات به ویژه برای عابران پیاده اهمیت دارد.

وی در ادامه افزود: ۱۶۰ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر نصب شده که متأسفانه با وجود نصب دکل‌ها با توجه به مشکلات ارزی با مشکل روبرو شدیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قم، گفت: متأسفانه قم به سمت خودرو محور در حال حرکت است و این یک چالش است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار