روغن کرچک شاید نسبت به روغن های دیگر کمتر شناخته شده باشد اما سرشار از خواص فوق العاده می باشد که شاید کمتر کسی آن را بداند.
کد خبر: ۷۹۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 11 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: روغن کرچک روغنی از نواحی گرمسیری است در انواع لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن کرچک به رشد مو، مژه و ابروها کمک می کند. در این مقاله تمامی خواص روغن کرچک شرح داده شده است.

از بین بردن خال و زگیل

استفاده از روغن کرچک به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای از بین بردن خال و زگیل به شمار می‌رود. به همین خاطر نیز تصمیم گرفتیم آن را در فهرست خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی قرار دهیم. استفاده از روغن کرچک می‌تواند خال‌ها و زگیل‌ها را از روی پوست‌تان برطرف کند. تنها کافی است روغن کرچک را با فشار ملایم و یکنواخت به مدت چند دقیقه بر روی نواحی پوست که خال یا زگیل در آن‌ها روییده است، بمالید.

 

معالجه ی قارچ پوستی

درماتوفیتوز یا قارچ پوستی نوعی عفونت قارچی پوست است که آن را می‌توان با داروها و مواد ضد عفونی درمان نمود. روغن کرچک قادر است عفونت‌ها قارچی پوست نظیر قارچ پوستی را درمان نماید؛ و این قابلیت روغن کرچک نیز از اسید اندسلینیکموجود در آن سرچشمه می‌گیرد. معالجه‌ی قارچ پوستی نیز از دیگر فواید بی‌نظیر روغن کرچک به شمار می‌رود.

 

کمک به کاهش وزن

روغن کرچک به کمک فواید بی‌نظیر و فراوان‌اش برای سلامتی و زیبایی انسان می‌تواند در درمان بسیاری از ناراحتی‌ها و بیماری‌های باکتریایی مورد استفاده قرار بگیرد. ولی وقتی صحبت از خواص روغن کرچک به میان می‌آید، توانایی روغن کرچک در کمک به کاهش وزن نیز نباید نادیده گرفته شود. استفاده از روغن کرچک می‌تواند به چربی سوزی کمک کند. مواد معدنی ضروری و ویتامین‌های موجود در روغن کرچک برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید هستند.

 

درمان گل مژه

به گزارش الو دکتر گل مژه نوعی ورم چرکی است که گاهی اوقات داخل یا خارج پلک‌ها ظاهر می‌شود. هجوم باکتری استافیلو کوک عامل اصلی بروز گل مژه محسوب می‌شود. روغن کرچک در درمان گل مژه بسیار موثر است؛ زیرا این روغن خواص ضد باکتریایی دارد. هم‌چنین خواص ضد التهابی روغن کرچک کمک‌تان می‌کند به اندازه‌ی قابل توجهی از درد و سوزش خلاص شوید. اسید ریسینلیدیک موجود در روغن کرچک قادر است تورم ناشی از گل مژه را نیز کاهش دهد.

 

مرطوب کننده پوست

روغن کرچک می‌تواند به عنوان مرطوب کننده‌‌ای فوق‌العاده برای پوست عمل کند. وقتی روغن کرچک را مستقیما به پوست بمالید، عمیقا می‌تواند داخل پوست‌تان نفوذ کند و رطوبت مورد نیاز آن را تامین نماید. این قابلیت روغن کرچک از اسیدهای چرب موجود در آن، سرچشمه می‌گیرد. به همین دلیل نیز غالبا از روغن کرچک در تولید بسیاری از محصولات گران قیمت مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین شواهد بسیاری وجود دارد که استفاده از روغن کرچک می‌تواند رنگ پوست‌تان را روشن‌تر کند. این نیز از خواص روغن کرچک برای زیبایی به شمار می‌رود.

 

روغن کرچک یک ریمل طبیعی

استفاده از ریمل یکی از مراحل مهم در آرایش صورت بسیاری از خانم‌ها به شمار می‌رود؛ زیرا آن‌ها دوست دارند مژه‌هایی پر و تیره‌تر داشته باشند. ریمل‌های تجاری موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که ممکن است به مژه‌های‌تان آسیب برسانند. ولی برخی ریمل‌های طبیعی نیز وجود دارند که با استفاده از مواد موجود در خانه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. روغن کرچک نه تنها به خاطر قیمت ارزان‌اش برای همه‌ی قابل خرید است، بلکه این قابلیت را دارد که مانند ریمل واقعی مژه‌های‌تان را زیبا و پر رنگ‌تر کند. این نیز یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای زیبایی به شمار می‌رود.

برای درست کردن ریمل خانگی و با کیفیت از روغن کرچک، فقط کافی است ۱ قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را با حرارت آب کنید و با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط نمایید. برای افزودن رنگ به این ترکیب، اگر دوست دارید مژه‌های‌تان مشکی شوند باید آن را با پودر زغال، و چنان‌چه رنگ مژه‌های‌تان قهوه‌ای است آن را با پودر کاکائو مخلوط نمایید. استفاده از روغن کرچک در ترکیب این ریمل طبیعی و خانگی، هیچ عارضه‌ی جانبی برای‌تان در بر نخواهد داشت.

 

زیبایی رنگ مو

روغن کرچک برای زیبای انسان فواید دیگر نیز دارد. این روغن نه تنها برای سلامت و زیبایی پوست‌تان مفید است بلکه هم‌چنین رنگ موهای‌تان را زیباتر می‌کند. روغن کرچک به موهای‌تان رنگی طبیعی می‌بخشد و آن‌ها را پر پشت و ضخیم می‌نمایاند. روغن کرچک با خاصیت مرطوب کنندگی‌اش موهای‌تان را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. استفاده‌ی مرتب از روغن کرچک، موهای‌تان را تیره‌تر و ضخیم‌تر می‌کند.

 

تقویت رشد مو
امکان ندارد بخواهیم از خواص روغن کرچک برای زیبایی صحبت نماییم، ولی از خاصیت آن در تقویت رشد مو یاد نکنیم. استفاده از روغن کرچک به رشد موهای‌تان سرعت می‌بخشد. بنابراین، اگر می‌خواهید موهایی ضخیم‌تر و بلندتر داشته باشید، باید استفاده از روغن کرچک را در برنامه‌های روزانه‌ی مراقبت از موهای‌تان بگنجانید. هنگام استفاده از روغن کرچک برای رسیدن به نتایج رضایت‌بخش، بهتر است آن را کف سرتان بریزید و با نوک انگشتان پوست سر را ماساژ دهید تا گردش خون را در این ناحیه بالاتر ببرید. بعد از گذشت حداقل ۲ هفته از استفاده از روغن کرچک شاهد بهبود چشمگیری در رشد موهای‌تان خواهید بود.

 

درمان شوره

روغن کرچک به عنوان درمان خانگی و طبیعی برای شوره‌ به حساب می‌آید؛ زیرا این روغن حاوی خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. برای از بین بردن شوره‌ی سر با استفاده از روغن کرچک باید مو و پوست سر را به این روغن آغشته کنید و همه‌ جای سرتان را با نوک انگشت‌های‌تان به آرامی ماساژ دهید. برای رسیدن به نتایج بهتر می‌توانید پیش از این کار، روغن کرچک را با روغن زیتون و آب لیمو مخلوط نمایید و از این ترکیب استفاده کنید. نکته‌ی مهم دیگر این‌که، پس از استفاده از این مخلوط و ماساژ دادن سر باید اجازه دهید موهای‌تان حداقل نیم ساعت به همان وضعیت باقی بمانند و سپس با استفاده از شامپو موهای‌تان را بشویید و بعد از آن، از نرم کننده نیز استفاده نمایید. استفاده از روغن کرچک به تغذیه‌ی پوست سر کمک می‌کند و به آن سلامتی می‌بخشد.

 

نرم کننده و حالت دهنده مو

بسیاری از نرم کننده‌های گران قیمت موجود در بازار نیز نمی‌توانند تاثیر دلخواه‌ و رضایت‌بخشی را روی موهای‌تان بگذارند. چرا در این جا نیز از روغن کرچک استفاده نمی‌کنید؟ آری، روغن کرچک فواید بسیاری برای زیبایی انسان به همراه دارد. شنیدن این حقیقت که روغن کرچک می‌تواند به نرمی و خوش حالت شدن موهای‌تان کمک کند، تعجب برانگیز نیست. استفاده‌ی مرتب از روغن کرچک می‌تواند به موهای‌تان نرمی و سلامت بیش‌تر اهدا نماید. روغن کرچک همچنان فواید دیگری نیز برای موهای‌تان دارد. برای آگاهی از آن‌ها نیز لطفا به مطالعه‌ی این مقاله ادامه دهید

 

درمان موخوره

به گزارش الو دکتر موهایی مبتلا به موخوره باعث از دست دادن زیبایی و اعتماد به نفس‌تان می‌شوند. بسیاری از آدم‌ها برای خلاصی از شر موخوره مو‌های‌شان را کوتاه می‌کنند یا به استفاده از محصولات شیمیایی و تجاری متوسل می‌شوند. ولی بهتر است بدانید درمان‌های خانگی و طبیعی برای موخوره وجود دارد؛ از جمله استفاده از روغن کرچک. این نیز از دیگر فواید روغن کرچک برای زیبایی است که باید در این مقاله گنجانده می‌شد. برای رسیدن به موهایی درخشان‌تر و سالم‌تر لازم است مرتبا از روغن کرچک استفاده نمایید.

 

ابروهایی ضخیم و زیبا

استفاده از روغن کرچک به ضخامت و تغذیه‌ی ابروهای‌تان کمک می‌کند؛ این ویژگی‌ را نیز باید به فهرست خواص روغن کرچک برای زیبایی اضافه نمود. هر شب پیش از خواب، کمی روغن کرچک را روی ابروهای‌تان بمالید و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید. این کار را هر شب تکرار کنید تا به نتیجه‌ی رضایت‌بخش و دلخواه‌تان دست یابید.

برچسب ها: خواص ، روغن ، روغن کرچک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار