زنانی که بیشترین کالری مصرفیِ روزانه را هنگام غروب دریافت می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.
کد خبر: ۷۹۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 12 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نتایج یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که وعده‌های غذایی سنگین هنگام غروب و "دیر شام خوردن" به سلامت قلب زنان آسیب وارد می‌کند.

 

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک اظهار داشتند: زنانی که بیشترین کالری مصرفیِ روزانه را هنگام غروب دریافت می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

به گفته محققان مکانیزمی که برای سوخت و ساز، ساعت زیستی و چرخه انسولین/کورتیزول عمل می‌کند ممکن است وعده‌های غذایی سنگین در هنگام غروب را حمایت نکند. بدن انسان نه تنها وعده‌های غذایی که دیروقت مصرف شود، هضم نمی‌کند بلکه میزان تحرک در طول شب کمتر است و در نتیجه کالری مصرفی به عنوان انرژی مصرف نمی‌شود.

در این مطالعه اطلاعات ۱۱۲ زن با میانگین سنی ۳۳ مورد ارزیابی قرار گرفت که وضعیت سلامت قلب آنان در شروع مطالعه و یک سال بعد مورد بررسی قرار گرفت. نوع مواد غذایی مصرفی این افراد برای مدت یک هفته در شروع مطالعه و برای مدت یک هفته ۱۲ ماه بعد ثبت شد.

محققان با بیان اینکه بیشتر زنان پس از ساعت ۱۸ اقدام به خوردن غذا می‌کردند، تاکید کردند: وضعیت سلامت قلب افرادی که بیشترین میزان کالری دریافتی در طول روز را هنگام عصر دریافت کرده‌اند نامطلوب بوده است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، به گفته محققان به ازای هر یک درصد افزایش کالری دریافتی پس از ساعت ۱۸ سلامت قلب تحلیل می‌رود.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار