معاون اول رئیس جمهور در سفر خود به آذربایجان‌غربی طرح‌هایی را افتتاح می‌کند که مردم مدت‌ها منتظر تکمیل و به ثمر نشستن آن‌ها هستند.
کد خبر: ۷۹۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ 12 November 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به منظور بازدید و افتتاح از چند طرح و پروژه مهم به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند.

بیمارستان هوشمند میلاد نور ارومیه

معاون اول رئیس جمهور در این سفر، بیمارستان هوشمند میلاد نور ارومیه را که در سال 94 با 300 تخت خواب احداث شده بود افتتاح می‌کند.

سیستم‌های تهویه، برق، کنترل روشنایی، سیستم HIS و همه بخش‌های این بیمارستان هوشمند است و علاوه بر آن تمام مراحل اعم از مشاوره، پذیرش، پیگیری، درمان تا ترخیص به صورت هوشمند انجام و کلیه اقدامات در سیستم HIS ثبت می‌شود.

این بیمارستان یکی از مجهزترین و تخصصی‌ترین بیمارستان‌های شمال غرب کشور است که برای ساخت آن بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه گزاری شده و زیربنای ساختمان اصلی آن 26 هزار مترمربع است.

این مجموعه درمانی شامل بخش‌های بستری، زایمان و جراحی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، اداری و اورژانس و کلینیک های تخصصی است.

بیمارستان فاطمه (س) میاندوآب

جهانگیری در این سفر بیمارستان دیگری را در میاندوآب افتتاح می‌کند که قرار بود ساخت آن در سال 84 به مرحله بهره برداری برسد و بنا به دلایل نا معلوم ساخت آن متوقف شد و در سال 94 عملیات این طرح از سر گرفته شد.

بخش ام.آر.آی و 70 تخت بیمارستانی به بیمارستان فاطمه (س) میاندوآب اضافه شده است.

بیمارستان فاطمه (س) میاندوآب یکی از طرح‌های بزرگ ملی است ولی اعتباری از منابع ملی برای این طرح تخصیص نیافت.

با توجه به تغییراتی که در ساخت این بیمارستان ایجاد شد، مساحت آن از 7 هزار مترمربع به ۱۰ هزار مترمربع افزایش یافته است.

بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) دارای ۱۳ اتاق زایمان خصوصی و بخش های بستری است و برای تکمیل آن حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

تکمیل کلینیک تخصصی بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) درسه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث شده است.

تونل و طرح‌های اجرایی احیاء دریاچه ارومیه

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر خود از تونل و طرح های اجرایی احیاء دریاچه ارومیه بازدید می‌کند که این طرح از سال 95 با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه آغاز شد.

سالانه ۶۵۰ میلیون مترمعکب آب با بهره برداری از این طرح به پیکره دریاچه ارومیه وارد می‌شود.

پروژه حفاری تونل 36 کیلومتری توسط دستگاه‌های TBM و به صورت ۳ شیفت کاری انجام می‌شود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر خود ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه را که با نام شهید مهدی باکری در سال 83 در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع کلنگ زنی شده بود افتتاح را می‌کند.

سال‌هاست از روند احداثش می‌گذرد و از آنجایی که پروژه‌های ورزشی_عمرانی در آذربایجان‌غربی به عنوان اصلی‌ترین شاخصه‌های پیشرفت یک کلان شهر آثار بسیار بارز و مهمی در توسعه شهر دارند ولی طولانی شدن پروسه احداث و نیمه تمام ماندن این پروژه‌ها اثرات منفی بسیاری برای شهر را در پی دارد و مسئولین فقط از نام این پروژه‌ها استفاده ابزاری می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار