استاندار فارس با اشاره به اینکه مسکن مهر در کنار مزایا، معایب فراوانی داشت، تاکید کرد که نباید این مشکلات در طرح اقدام ملی مسکن تکرار شود.
کد خبر: ۷۹۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 13 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عنایت الله رحیمی استاندار فارس چهارشنبه 22 آبان در اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در شیراز با بیان اینکه طرح اقدام ملی با همکاری بخش خصوصی موفق خواهد بود، افزود: از سرمایه‌گذاری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن توسط سازندگان و سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان استقبال و حمایت خواهیم کرد.

او ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد ایجاد رونق در صنعت ساختمان سازی در استان باشیم.

رحیمی صنعت ساخت و ساز و رونق آن را متاثر از سیاست‌ها و فعالیت‌های مختلف دانست و ادامه داد: از جمله این سیاست‌ها می‌توان مالیات، عوارض، سود بانکی، قیمت زمین و مصالح، قدرت خرید متقاضیان و بروکراسی اداری اشاره کرد.

وی ادامه داد: قطعا هر یک از این موارد هرچه کاهش یا ثبات داشته باشد در رونق صنعت ساختمان اثرگذارخواهد بود.

استاندار فارس گفت: دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر در قالب برنامه‌های مختلف مانند احیای بافت‌های فرسوده و آماده‌سازی و مشارکت در ساخت و ساز مسکن تدابیری اتخاذ کرد و امیدواریم با حضور فعالان صنعت ساختمان سیاست اقدام ملی مسکن موفقیت بیشتری داشته باشد.

استاندار فارس در بیان نقاط قوت و ضعف طرح مسکن مهر گفت: از جمله اشکال‌های این طرح اعلام قیمت‌های غیر واقعی برای اجرای این طرح بود که این عدد از 300 هزار تومان برای هر متر مربع آغاز و تا 500 هزار تومان نیز رسید و متقاضیان امیدوار بودند که با پرداخت 300 هزار تومان برای هر متر مربع می‌توانند صاحب خانه شوند.

وی گفت: این قیمت‌گذاری نادرست سبب شد که بخش قابل توجهی از پروژه‌های مسکن مهر به سرانجام نرسد و در نهایت تکمیل آنها بارمالی زیادی را به دولت تدبیر و امید تحمیل کند.

به گفته استاندار فارس مکان‌یابی بسیار نادرست از دیگر مشکلات مسکن مهر بود که باید در طرح جدید آنرا مد نظر داشت.

وی گفت: از مکان‌یابی‌های نادرست می‌توان به اجرای پروژه مسکن مهر در لپویی اشاره کرد که هیچگونه زیرساختی در آنجا فراهم نبود و تامین آن زیرساخت‌ها هزینه‌های بسیاری را تحمیل کرد.

استاندار فارس همچنین گفت: در اجرای طرح اقدام ملی باید به فاکتور مکان‌یابی توجه ویژه داشته باشیم و مکان‌هایی برای اجرای این طرح انتخاب شود که زیرساخت‌های لازم را داشته باشد و یا تامین آن زیرساخت‌ها غیر ممکن یا مشکل نباشد.

رحیمی ادامه داد: همچنین مکان انتخابی باید به گونه‌ای باشد که برای سازنده، عرضه کننده و مصرف کننده مطلوبیت داشته باشد.

استاندار فارس لزوم توجه به همکاری دستگاه‌ها برای تامین انشعابات لازم طرح اقدام ملی به عنوان یک ضرورت را متذکر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار