سازمان انتقال خون استان فارس در حالی مدام از بحران ذخایر خون استان می گوید و از مردم دعوت به اهدای خون می کند که به هیچ وجه زیرساخت ها و امکانات دریافت خون در این استان مناسب نیست.
کد خبر: ۷۹۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 13 November 2019

به گزارش تابناک فارس:چند سالی است که سازمان انتقال خون فارس هر از چندگاهی اعلام خطر می کند و اینکه ذخایر خون فارس بحرانیست.

این در حالی است که اگر کسی بخواهد کار خیر اهدای خون را انجام بدهد طوری به دردسر می افتد که از کرده خود پشیمان شده و عطای این عمل خیر را به لقایش می بخشد و برای کار خوب سراغ دیگر آپشن ها می رود.

فارس به واسطه تعدد عمل های پیوند بیشترین مصرف خون در کشور را داراست و در چنین شرایطی دارای تعداد بسیار کمی مرکز انتقال خون است.

یعنی مرحله اول هفتخوان اهدای خون در فارس پیدا کردن یک مرکز انتقال خون است،در خوان دوم شما در شهری مثل شیراز باید مدت ها به دنبال جای پارک بگردید و حالا اگر جای پارک پیدا کردید در خوان سوم باید ببینید آیا مراکز باز هستند یا نه؟

امیدواریم سازمان انتقال خون فارس در کنار اعلام دائم بحران ذخایر خونی استان کمی هم به فکر این مشکلات باشد.

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: با توجه به سرد شدن هوا و کاهش مراجعه اهداکنندگان و نیاز مستمر بیماران استان به خون و فرآورده‌های خونی خصوصا پلاکت ، از مردم برای اهدای خون دعوت می‌شود.

ترابی با اشاره به این که ذخایر گروه های خونی اکنون به وضعیت بحرانی رسیده است ، افزود: حضور اقشار مختلف مردم نوعدوست استان فارس برای اهدای خون ضروری است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
من خودم یکبار خون دادم
پدرم در آومد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار