کارشناس مسئول مرکبات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با تولید سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرکبات رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۹۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 14 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:غلامرضا جباری کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات باعبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  سطح زیر کشت مرکبات در استان را ۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: عملکرد متوسط برداشت مرکبات در هر هکتار ۲۲ تن است.

او تصریح کرد: شهرستان‌های جهرم، داراب، کازرون، فسا و قیروکارزین بیشترین سطح زیر کشت مرکبات را بخود اختصاص داده اند.

جباری همچنین با اشاره به اینکه برداشت پرتقال از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، افزود: از ارقام پرتقال می‌توان به رقم‌های والنسیا، واشنگتن، ناول، توسرخ و محلی اشاره کرد.

کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات باعبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول پرتقال ۲۰ هزار و ۱۰۰ هکتار است، ادامه داد: تولید این نوع محصول ۳۳۰ هزار تن است.

جباری، سطح زیر کشت لیمو شیرین ۱۸ هزار و ۶۸۳ هکتار و تولید سالیانه ۴۹۳ هزار و ۴۹۷ تن اعلام کرد و گفت: سطح زیر کشت نارنگی استان ۸ هزار و ۸۶۹ هکتار است و میزان تولید این محصول ۱۴۲ هزار و ۲۸۷ تن برآورد شده است.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ کارخانه فرآوری مرکبات در استان فارس وجود دارد که با استفاده از صنایع تبدیلی کار فرآوری مرکبات را انجام می‌دهند.

کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات باعبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: عمده محصول مرکبات به استان های همجوار از جمله اصفهان، یزد و تهران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و قطر صادر می‌شود.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: فارس ، تولید ، مرکبات ، رتبه دوم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار