امام جمعه شیراز در دومین خطبه از نماز جمعه شیراز به گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت بنزین ذهن همه را درگیر خود کرده است و ویژگی روانی این موضوع نیز همین ابعاد است.
کد خبر: ۷۹۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 15 November 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:آیت الله «لطف الله دژکام» امروز در خطبه های امروز (24 آبان) نماز جمعه شیراز عنوان کرد: باید به صورت ویژه به حضرت محمد (ص) به عنوان خاتم پیامبران و دین اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین هدایت انسان ها ایمان داشته باشیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اینکه برخی فلاسفه غربی، ادعا می کنند که فرقی ندارد چه دینی داشته باشیم تنها توجیهی است که آخرین و کامل ترین دینی را که خداوند برای هدایت انسان ها فرستاده است را نپذیرند.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: نوری که خداوند برای هدایت انسان می فرستد، مرتب کامل تر و تابنده تر شده است و کامل ترین هدایت میان 124 هزار پیامبر فرستاده شده، دین اسلام و پیامبری خاتم انبیاء(ص) است.

آیت الله دژکام با ذکر نمونه اشخاص برجسته دینی در عصر حاضر نیز گفت: «شهید آیت الله دستغیب» که از چهره های دینی شناخته شده و برجسته ما بود برای همین هدایت انسان ها از جان خود نیز گذشت و تا پای تکه تکه شدن و شهادت رفت تا مردم در مسیر درستی هدایت شوند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیز بارها در شرایط سختی و تنگنا در نجف و مناطق دیگر قرار گرفت و فرزندش را نیز به شهادت رساندند اما در تمام مسیر با هدف هدایت مردم، به خدا توکل کرد و راه را ادامه داد.

امام جمعه شیراز در دومین خطبه از نماز جمعه شیراز به گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت بنزین ذهن همه را درگیر خود کرده است و ویژگی روانی این موضوع نیز همین ابعاد است.

آیت الله دژکام افزود: ما در سالیان گذشته، به صورت مکرر تورم و گرانی را تجربه کرده ایم و گرانی بنزین هم گوشه ای از همین بحث تورم است.

وی تاکید کرد: باید این سئوال را مطرح کنیم که باید چه کرد تا ارزش پولی ملی کشورمان کم نشود و یا چه کنیم که از تورم جلوگیری شود؟

امام جمعه شیراز ادامه داد: بی شک اصلی ترین راه برای جلوگیری از تورم، افزایش تولید داخلی کشور است که تاکید مقام معظم رهبری چند سالی است بر همین اقتصاد مقاومتی و امسال نیز با تاکید بر رونق تولید داخلی متمرکز شده است.

آیت الله دژکام با اشاره به برجام گفت: در قضیه برجام، چند سالی معطل ماندیم که می توانستیم به جای انتظار، بیش از پیش بر روی تولید رونق تولید داخلی کشور تمرکز داشته باشیم.

وی با تاکید بر یک راه موثر برای تامین سلامت اقتصاد ملی عنوان کرد: مبارزه با فساد مالی و اداری در تامین سلامت اقتصاد ملی نقش بسزایی دارد که دستگاه قضائی کشور با جدیت برای تحقق آن، حرکت ارزشمندی را در پیش گرفته است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امروز ما نیز با صدای بلند حمایت خود را با مبارزه با فساد اعلام می کنیم و هیچ کس در هیچ مقامی حق ندارد تا از موارد خلاف قانون حمایت کند.

وی با تاکید بر اهمیت دقت در امور قضائی اظهار کرد: کارشناسی مسائل و موارد قضائی اقدام حساس و دقیقی است و نیاز به تخصص دارد.

آیت الله دژکام ادامه داد: با وجود اینکه رسانه ها نیز همواره نقش موثری در اطلاع رسانی به جامعه دارند اما نباید بدون اشراف کامل از چند و چون ماجراها دست به داوری بزنند.

وی اضافه کرد: رسانه ها و دسته های قضائی و حکومتی همگی باید دس در دست هم به گونه ای حرکت کنند که به سود امت و ملت ما منتهی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار