رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت بنزین هیچ افزایش قیمت و گرانی در کالاها در این استان نخواهیم داشت، گفت: بازرسی از بازار تشدید می‌شود و اجازه نمی‌دهیم فشاری به مردم تحمیل شود.
کد خبر: ۷۹۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 16 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمیدرضا ایزدی افزود: پس از افزایش قیمت بنزین، وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور را به استان ابلاغ کرد که براساس این مصوبه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در مورد کالاها در استان نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: بر همین مبنا ستاد تنظیم بازار استان فارس صبح امروز به ریاست معاون هماهنگی اقتصادی استانداری فارس تشکیل شد که در این جلسه تمام اعضا بر این نکته تاکید کردند که باید کنترل قوی‌تر و مستمری بر بازار صورت بگیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تشدید بازرسی‌ها از بازار با همکاری اداره‌کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بسیج اصناف صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه افزایش قیمتی در کالاها نخواهیم داشت.
ایزدی ادامه داد:‌ واحدهای تولیدی نیز باید نظارت لازم را بر نحوه پخش کالا داشته باشند، قطعا اتاق اصناف و اتحادیه‌ها باید نظارت کامل روی صنوف مختلف داشته باشند به نحوی که جو آرامی را در بحث تنظیم بازار و نظارت بر عدم افزایش قیمت‌ها داشته باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در بحث حمل و نقل از واحدهای صنعتی، سوخت بیشتر ناوگان حمل و نقل، گازوئیل است که افزایش قیمتی در گازوئیل نداشته‌ایم.
ایزدی اظهارکرد: از لحاظ موجودی انبار مردم هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند چرا که کالاهای اساسی و مورد نیاز موجود است و هیج نگرانی وجود ندارد و انبارها در حال نظارت هستند.
وی ادامه داد: انبارها از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم پر هستند و هیچ دغدغه‌ و نگرانی نباید وجود داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: برای آرامش بازار تلاش می‌کنیم تا کالایی افزایش قیمت نداشته باشد و آسیبی به مردم وارد نشود.
ایزدی افزود: در کنار مردم هستیم و از مردم نیز می‌خواهیم با ما در ارتباط باشند و اگر تخلفی را مشاهده کردند از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴، به ما گزارش دهند تا سریع بازرسان به محل بنگاه‌ اقتصادی متخلف مراجعه و برابر قانون با آن برخورد کنند.
وی ادامه داد: در خصوص مشکلات پیش‌روی سرویس‌های مدارس و آژانس‌های تاکسی تلفنی نیز مسئولان ستاد تنظیم بازار کشور در حال تصمیم‌گیری هستند که منتظر ابلاغ تصمیم‌گیری‌ها هستیم.

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر یک هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.
این اطلاعیه افزوده است که استفاده از سهمیه سوخت صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.
بر همین اساس، سهمیه خودروهای سواری شخصی بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر و دوگانه سوز ۳۰ لیتر خواهد بود؛ همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر و دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار