یک متخصص پوست گفت: شایعترین نوع آسیب‌های به وجود آمده بر روی پوست از طریق مواد شوینده اسیدی است.
کد خبر: ۷۹۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 16 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:داریوش دائر، متخصص پوست،مو و زیبایی اظهار کرد: پاییز برای خیلی‌ها از خانم‌ها فصل خانه تکانی است. فصلی که خانواده‌ها خود را برای فصل سرد سال آماده می‌کنند، اما خانه تکانی در پاییز اغلب می‌تواند تبعات منفی به دلیل خشک و سرد بودن هوا و استفاده از مواد شوینده بسیار بر روی پوست خانم‌های خانه داری که دائم با مایعات ظرف شویی کار می‌کنند، داشته باشد.

او افزود: وایتکس یکی از مواد شوینده اسیدی است که با دست هر فردی که تماس پیدا کند، دچار حساسیت می‌شود و شایعترین نوع آسیب‌های به وجود آمده از طریق این مواد شوینده اگزمای تماسی تحریکی است.

دائر ادامه داد: توصیه می‌شود با مواد شوینده قوی کمتر تماس داشته و یا ۲ ماده شیمیایی را با هم ترکیب نکنید، زیرا باعث ساخت یک ماده شیمیایی خطرناک می‌شود و می‌تواند ریه را از بین ببرد. همچنین ممکن است به اگزمای پوستی سرشتی دچار شوید.
این متخصص پوست تاکید کرد: هنگام استفاده کردن از مواد شیمیایی حتما باید از دستکش‌های نخی و بلافاصله بعد از آن از دستکش‌های پلاستیکی استفاده کرد. از شایع‌ترین آسیب‌های پوستی استفاده از مواد شوینده و وجود حساسیت‌های آلرژیک و البته اگزما‌های تماسی است. از عوارض این بیماری می‌توان به خارش، تورم پوستی و قرمزی اشاره کرد.

او در پایان یادآوری کرد: خانم‌ها بعداز کار کردن با انواع شوینده‌ها از انواع شوینده‌های ملایم از قبیل شامپو و صابون بچه برای شست و شوی دست‌های آلوده استفاده کنند. همچنین افراد می‌توانند در صورت مبتلا شدن به خشکی پوست از چرب کننده‌ها مانند وازلین استفاده کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار