ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، اکنون که بازارهای اقتصادی به ثبات رسیده، باید پول‌های سرگردان را به سمت بازار سرمایه هدایت کرد.
کد خبر: ۷۹۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 17 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر علی حیات‌نیا ، با اشاره به ثباتی که در بازارهای اقتصادی از جمله خودرو، طلا، مسکن، دلار و ... ایجاد شده، گفت: از چند ماه قبل شاهد خروج سرمایه‌های مردم از این بازارها هستیم، زیرا دیگر بازدهی مناسبی ندارند و از تلاطم خارج شدند.

وی اظهار کرد: این سرمایه‌های سرگردان اگر به درستی مدیریت نشود به سمت هر بازاری که برود با ایجاد تقاضای کاذب بازار را متلاطم می‌کند و به افزایش تورم هم دامن می‌زند.

این کارشناس مسائل اقتصادی بهترین محل برای سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی را بازار بورس و سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: البته کوچ سرمایه به سمت بازار بورس را از چندی قبل شاهد هستیم که خود را به صورت افزایش تعداد معامله‌گران و همچنین ایجاد حباب در برخی سهام نشان داد.

حیات‌نیا از مزایای ورود سرمایه به بازار بورس هم یاد کرد و افزود: بورس مانند دماسنج اقتصاد عمل می‌کند و سرمایه‌گذاری در این بازار از آنجایی‌که نقدینگی مورد نیاز شرکت‌ها و بخش تولید را فراهم می‌کند می‌تواند به رونق اقتصاد کشور هم کمک کند.

وی ادامه داد: البته این بازار برای افرادی که دانش مالی کافی و سررشته‌ای از بازار بورس دارند مناسب است.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: راهکار دیگر تجمیع این سرمایه‌ها خصوصا سرمایه‌های خرد در کسب و کارهای کوچک، تعاونی و خانگی است.

حیات‌نیا معتقد است، چنین روشی هم اشتغالزایی در قالب طرح‌های خانگی به همراه دارد و هم از سرگردان شدن سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار