از سوی دیگر، مسئولان شهری شیراز وعده داده بودند که خدمات ناوگان اتوبوسرانی در صورت فراهم شدن شرایط از سر گرفته شود. این خدمات به دنبال مسدود شدن برخی خیابان‌ها در اثر اعتراض‌های خیابانی در روزهای شنبه و یکشنبه متوقف شده بود و در روز جاری که خیابان‌های شهر به وضعیت عادی بازگشته است، شهروندان از این که اتوبوس‌های خطوط واحد شهری خدمات ارائه نمی‌کنند، انتقاد دارند.
کد خبر: ۷۹۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 18 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:هم‌اینک برخی خیابان‌های شیراز و زیرگذرها را آب فراگرفته است و انتظار می‌رود مسئولان شهری اقدام فوریتی برای رفع این مشکل داشته باشند.
از طرفی، جمع‌آوری نشدن زباله‌ها از برخی خیابان‌های شیراز طی شب‌های گذشته مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
بنا بر اعلام شامگاه یکشنبه مسئولان قطار شهری شیراز، خطوط مترو شیراز در روز دوشنبه به شهروندان خدمات ارائه نمی‌کند.
از سوی دیگر، مسئولان شهری شیراز وعده داده بودند که خدمات ناوگان اتوبوسرانی در صورت فراهم شدن شرایط از سر گرفته شود. این خدمات به دنبال مسدود شدن برخی خیابان‌ها در اثر اعتراض‌های خیابانی در روزهای شنبه و یکشنبه متوقف شده بود و در روز جاری که خیابان‌های شهر به وضعیت عادی بازگشته است، شهروندان از این که اتوبوس‌های خطوط واحد شهری خدمات ارائه نمی‌کنند، انتقاد دارند.
برخی شهروندان در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس از این که ناوگان اتوبوسرانی شیراز در روز دوشنبه حالت تعطیل دارد، انتقاد کردند و خواستار خدمات‌رسانی این خطوط به مردم شدند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفته بود: ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی شیراز در صورت فراهم بودن شرایط به طور کامل و صددرصدی آماده خدمات‌رسانی به شهروندان شیرازی است.
مسعود حسن شاهی افزود: به لحاظ اینکه شرایط خدمات دهی در روز شنبه در بعضی مسیرهای شیراز به دلیل ترافیک شدید هموار نبود و چون سرویس های اتوبوسرانی این شهر مبدا و مقصدشان در یکی از پایانه های اتوبوسرانی شیراز قرار دارد و باید مسیری مشخص را طی کنند و طبیعتا چون نمی توانستند به صورت مقطعی و بریده سرویس دهی کنند، به همین دلیل عملا سرویس دهی در برخی خطوط اتوبوسرانی شیراز در ساعاتی از روز شنبه انجام نشد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز بیان کرد: ناوگان اتوبوسرانی شیراز در حال حاضر آماده خدمات رسانی به شهروندان است و در پایانه و محل های مورد نظر متوقف هستند که سرویس دهی به شهروندان را انجام دهند.
حسن شاهی عنوان کرد: مسیرهای تردد ناوگان اتوبوسرانی شیراز براساس نظارت تیم های شهرداری شیراز مرتب مورد پایش قرار می گیرد و مسیرهایی هم با مشکلاتی همراه باشد سریعا شرایط برای خدمات رسانی مهیا می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مواردی روز شنبه در فضای مجازی ادعا شده بود که با چند دستگاه اتوبوس درون شهری شیراز، معابر شهری مسدود شده بود که چنین اقدامی از سوی رانندگان، کاملا رد می کنم.
او ادامه داد: رانندگان زحمتکش ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز و بهره برداران آن هرگز این گونه رفتارهایی را مرتکب نشده اند و این شایعات کذب محض است.
وی عنوان کرد: طی روزهای اخیر تاکنون هیچ گونه خسارتی به ناوگان اتوبوسرانی درون شهری شیراز وارد نشده است.

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.
در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد. ایجاد ترافیک و مسدود شدن برخی مسیرها، فعالیت ناوگان اتوبوسرانی شهری را در شیراز مختل و برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کرد.
علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.
همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می آید در قالب یارانه ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت ، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.
دولت تاکید کرده است که به سرعت ساز و کار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره مند خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار