بازدید سرزده از بازار یاسوج (بخش اول)
در این بازدید که زیر هوای بارانی صورت گرفت ، نکاتی وجود داشت که توجه به این نکات می تواند خیال مردم را از بابت تهیه ارزاق و کالاهای اساسی با قیمت مناسب و مصوب راحت کند.
کد خبر: ۷۹۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 19 November 2019
پس از تغییر قیمت بنزین ، اعتراضات زیادی به این موضوع صورت گرفت که بخش زیادی از این اعتراضات مربوط به دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم بود و بخشی هم فارغ از این موضوع و در حوزه های غیر اقتصادی بود. در بخش اقتصادی بیشترین موارد دغدغه هایی مربوط به وضعیت بازار و میزان اثرگذاری این افزایش قیمت بنزین بر کالاهای اساسی مردم بوده و هست. هر چند انتقادات بر شیوه اعلام این موضوع بدون درنظر گرفتن تمهیدات و آمادگی های لازم هنوز بخش زیادی از انتقادات بخش کارشناسی کشور را در بر می گیرد اما می توان گفت اکنون و با اعمال این تصمیم و حمایت مسئولین ارشد نظام از آن ، مدیریت بازار اساسی ترین وظیفه مسئولان است.
تنظیم بازار علاوه بر نیازمندی مدیریت توسط عموم مردم از فروشنده تا خریدار ، حضور مستمر همراه با مدیریت بازار توسط بازرسان و مسئولین نظاراتی در دستگاه های محتلف را طلب می کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته مسئولین اقتصادی استان به همراه مسئولان نظارتی در دستگاه های مختلف به صورت سرزده و با سرپرستی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، از بازار و پایانه های مسافربری شهر یاسوج بازدید کردند.
در این بازدید که زیر هوای بارانی صورت گرفت ، نکاتی وجود داشت که توجه به این نکات می تواند خیال مردم را از بابت تهیه ارزاق و کالاهای اساسی با قیمت مناسب و مصوب راحت کند.
یکی از اماکن مورد بازدید مربوط به بازار عمده فروشان شهر بود که در این بازدید آنچه که تاکنون مشخص بود عدم تاثیر پذیری این افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها بود. هر چند قیمت برخی اجناس نسبت به قبلا هم کاهش نشان می داد البته این کاهش مربوط به قبل از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین بود اما همین کاهش هم پس تصمیم بنزینی جدید ، تا فعلا تغییری را شاهد نبوده است.
حضور بازرسان در بازار همراه شد با حضور برخی مردم که در این بین برخی سخنان مردم عادی حاوی نکاتی بود که توجه مسئولان به آن می تواند کمک بزرگی به تنظیم بازار داشته باشد.
یکی از خریداران خطاب به مسئولان عنوان می کند که الان که شما در بازار هستید این فروشندگان تغییری در قیمت های خود نمی دهند اما پس از رفتن شما قیمت ها اینگونه ثابت نمی ماند. که در این زمینه مسئولان به مردم توضیح می دادند که شما قیمت روی کالا را نگاه کنید اگر تفاوتی داشت به مسئولان گزارش دهید.
مورد دیگری که در سخنان شهروندان بسیار مهم بود ، عنوان تاثیرگذاری افزایش قیمت بنزین بر کالاها طی روزها و هفته های آینده خواهد بود و اکنون این کالاها خرید قبل هستند ! و این شهروندان اعتقاد داشتند اگر مدیریت کافی صورت نگیرد ، قیمت ها طی روزها ، هفته ها و یا ماه های آینده تغییرات اساسی به سمت افزایش قیمت خواهند داشت! که به نظر می رسد توجه مسئولین به این نکته بسیار مهم است.
البته در این بین برخی افراد هم بودند که تحت هر شرایطی حرف خود را می زدند و می گفتند که مسئولین توان کنترل بازار را ندارند و افزایش خودسرانه قیمت ها حتمی خواهد بود ! که این نکته یا از سر لجاجت و اهداف مغرضانه بود و یا اینکه تجربیات موارد مشابه در گذشته ، آن ها را نسبت به توانایی کنترل بازار از طرف مسئولان و مردم ، بدبین کرده است!
 
میزان اثرگذاری افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها چقدر است؟
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید: چون بخش عمده ای از شبکه حمل و نقل ایران از نفت گاز استفاده می کنند نگرانی در مورد افزایش قیمت سایر کالاها وجود ندارد.
حشمت الله صمیمی دوست افزود: سوخت واحدهای صنعتی نیز از نفت گاز تامین می شود و بهانه ای برای افزایش قیمت کالاهای تولیدی وجود ندارد.
با توجه به اینکه بخشی از انتقال میوه و تره بار از طریق وانت بارها انجام می شود، آیا قیمت میوه تره و بار افزایش خواهد یافت؟
وی ابراز داشت: براساس گفت و گو با متولیان میوه و تره بار کهگیلویه و بویراحمد حداکثر سوخت مصرفی یک دستگاه وانت از یاسوج تا میدان میوه  و تره بار شیراز ۶۵ لیتر است و در صورتی که سوخت با بنزین سه هزار تومان نیز تامین شود میزان افزایش قیمت برای هر کیلوگرم میوه ۱۰۰ تومان است.  
صمیمی دوست تاکید کرد: این مقوله در صورت انتقال میوه با بنزین آزاد است و با توجه به پیش بینی بنزین با بهای یارانه ای افزایش قیمت از این نیز کمتر پیش بینی می شود.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
همش دروغ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ازچی ترسیدی ..ازانچه دیدم ...........................
شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تیتر با ادامه ی مطلب همخوانی نداشت.شبیه جوک بود مطلبتون.مگه میشه بنزین گرون بشه،کرایه تاکسی بالا نره و همه چی گرون نشه.گازوئیل گرون میشه،کرایه اتوبوس و باربری ها بالا میره متعاقبا همه ی کالاها بالا میره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
عزیزم صبرکن بذاریک ماه بگذره بعدبهت میگم گرونی یعنی چی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خنده دار سخن میگویی یا ...برمیگردیم به زمان قبل از انقلاب 50 سال عمر کردم کبریت یک ریالی نشد 2 ریال ....نان 5 ریالی نشد 6 ریال ووووووو................الهی بر میگردیم انشالله
ایرانی
|
-
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
مسئولان هرچه گفته اند دروغ بوده است. مثال آخر بنزین است که تالحظه آخر همه افزایش قیمت را کتمان می کردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار