بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار کلنی زنبورعسل در فارس ثبت شد
کد خبر: ۷۹۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 19 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بر اساس آمارگیری که از تاریخ ششم الی بیست و پنجم مهرماه در استان فارس همزمان با کل کشور صورت گرفت، کلنی‌ها و میزان تولید عسل نسبت به سال گذشته در این استان افزایش ۳۰ درصدی داشت.
سیدعبداله جزایری افزود: بر اساس این آمارگیری یک میلیون و ۵۷ هزار و ۵۲۶ کلنی و افزون بر ده میلیون و ۷۰۳ هزار و ۴۹۲ کیلوگرم عسل به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به تنوع آب وهوائی و پوشش گیاهی مناسب صنعت زنبورداری در استان فارس، افزود: سرمایه گذاری کم برای ایجاد اشتغال نسبت به سایر فعالیت‌های اقتصادی، برگشت سریع سرمایه، عدم نیاز به تاسیسات، ساختمان و امکانات زیر بنائی از دلایل رشدکمی وکیفی این صنعت در استان فارس است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان به اقدامات اجرا شده همزمان با طرح آمارگیری اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات توجیهی و آموزش برای کارشناسان و مسئولین امور دام شهرستان ها، اطلاع رسانی گسترده از طریق ارسال پیامک به زنبورداران، آموزش به کارشناسان پهنه وارائه مقاله‌های آموزشی به آنها، برگزاری جلسات توجیهی و آموزش به مدیران عامل تعاونی‌ها واتحادیه زنبورداران شهرستان ها، رصد روزانه آمار‌های ثبت شده توسط کارشناسان وپیگیری برای برطرف کردن نواقص وآمار‌ها از جمله اقدامات بود.

برچسب ها: تولید ، عسل ، فارس ، افزایش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار