مرجع تقلید شیعیان بزرگداشت روز قم را مورد توجه قرار داد و گفت: روز قم تعلق به همه مردم داشته و باید همه دستگاه‌ها و نهادها برای گرامیداشت این روز اقدام کنند.
کد خبر: ۷۹۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۸ 20 November 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با شهردار قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به جایگاه قم اظهار داشت: سرچشمه انقلاب از قم بوده و انقلاب و رهبری معظم نیز برخاسته از قم است.

وی با بیان ظرفیت بزرگ حوزه علمیه قم تصریح کرد: هیچ کجای دنیا چنین حوزه علمیه‌ای نداشته و بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام در قم است که در سایه این ظرفیت می‌توان اقدامات اساسی و زیربنایی مناسبی برای شهر انجام داده که باید این ظرفیت برای مردم به خوبی معرفی شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید حق قم به خوبی ادا شده و اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود، ابراز کرد: تلاشی که شهرداری برای معرفی قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام پیگیری می‌کند می‌تواند اقدامی باشد که بتوان حق قم را بهتر ادا کرد.

وی خواستار جدیت برای پیگیری انتخاب قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شد و ادامه داد: نباید اجازه داد کسی مانع این اقدام شود چراکه حق قم در این زمینه ادانشده است.

استاد برجسته حوزه علمیه بزرگداشت روز قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: روز قم متعلق به همه مردم داشته و باید همه دستگاه‌ها و نهادها برای گرامیداشت این روز اقدام کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار