اطلس معدنی شهرستان‌های فارس تهیه می‌شود.
کد خبر: ۷۹۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 20 November 2019

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور گفت: این اطلس تاکنون برای ۶ شهرستان فارس تهیه شده است.

طهمورث یوسفی افزود: هم اکنون شهرستان‌های مهر، لامرد، فراشبند، قیروکارزین، سپیدان و ممسنی صاحب اطلس معدنی هستند و این اطلس برای شهرستان لارستان هم در دست تهیه است.

وی در خصوص مزیت‌های این اطلس گفت: زمانی که این اطلس تهیه می‌شود تمامی توانمند‌ی های شهرستان مشخص خواهد شد و ورود سرمایه گذاران هم آسان‌تر می‌شود چرا که اطلاعات کاملی از وضعیت معدنی مناطق به این افراد داده می‌شود.

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور ادامه داد: بر این اساس اطلس زمین شناسی در این شهرستان ها تهیه شده تا در صورتی که ظرفیت برداشت معدن را داشته باشند نوع معدن و پتانسیل آن مشخص شود.

یوسفی با بیان اینکه هم اکنون مطالعات پهنه‌های اکتشافی مناطق آباده، بوانات، ارسنجان، آباده طشک، فسا، داراب و سپیدان انجام شده است، افزود: بررسی‌های میدانی در این خصوص صورت گرفته است و به زود‌ی هم مراحل بعد‌ی این برنامه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این پهنه‌ها فلزاتی، چون آهن و مس شناسایی شده است.

وی گفت: معرفی ظرفیت های معدنی، نقشه پراکندگی معادن فعال، معادن متروک، تهیه شناسنامه معادن شهرستان، نقشه رخنمون‌های سنگی (سازندها) به تفکیک جنس و سن، نقشه زمین شناسی محدوده شهرستان، نقشه لرزه زمین ساخت نمونه‌ای از گزارش‌ها و نقشه های در حال تهیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار