رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس:بازرسی از واحدهای صنفی و برخورد با افزایش‌ قیمت را مهم‌ترین مساله این سازمان در وضعیت فعلی عنوان کرد و گفت: تمام ماموریت‌های کارمندان این سازمان معطوف به تنظیم و کنترل قیمت‌هاست و همه امکانات در اختیار بخش بازرسی قرار گرفته است؛ همچنین در این میان یکصد نیروی بسیج اصناف نیز با این سازمان همکاری می‌کند.
کد خبر: ۷۹۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ 20 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمیدرضا ایزدی چهارشنبه ۲۹ آبانماه در شورای اداری استان فارس با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار بیان کرد: با آنکه فصل برداشت گوجه تمام شده است و هرساله در همین بازه زمانی با افزایش قیمت گوجه مواجه هستیم، آنچه بیش از همه باعث افزایش قیمت این محصول شده است صادرات گوجه‌فرنگی است.

وی افزود: این سازمان با ارسال نامه به وزارت صمت دغدغه‌ خود را مبنی بر صادرات گوجه اعلام کرده است و پیشنهاد داده که صادرات گوجه ممنوع شود یا تعرفه آن افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه با افزایش قیمت واحدهای حمل بار صیفی‌جات در شیراز مواجه هستیم از شهرداری برای حل این مشکل درخواست کمک کرد.

ایزدی با اشاره به اتفاقات اخیر، ‌احتمال اختلال در تهیه کالاهای اساسی را رد کرد و گفت: با اتحادیه صنف بنک‌داران همکاری‌های لازم برای تامین کالاها صورت گرفته است و درخواست صدور مجوز توزیع یک هزار و ۹۶۰ تن مرغ منجمد، توزیع شکر، سهمیه برنج اضافه در انبارهای استراتژیک فارس با موافقت وزارت صمت همراه بوده است.

برخورد با افزایش قیمت مهمترین وظیفه سازمان صمت در شرایط کنونی است

وی بازرسی از واحدهای صنفی و برخورد با افزایش‌ قیمت را مهم‌ترین مساله این سازمان در وضعیت فعلی عنوان کرد و گفت: تمام ماموریت‌های کارمندان این سازمان معطوف به تنظیم و کنترل قیمت‌هاست و همه امکانات در اختیار بخش بازرسی قرار گرفته است؛ همچنین در این میان یکصد نیروی بسیج اصناف نیز با این سازمان همکاری می‌کند.

ایزدی با بیان اینکه سازمان صمت با اشاره به شرایط ویژه‌ای که از روز شنبه در استان رخ داد، عنوان کرد: با بروز برخی ناآرامی‌ها جلسه ستاد بحران در این سازمان تشکیل شد و اطلاع‌رسانی‌ها مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از جمعه شب آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ واحد صنفی در استان فارس تحت حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس فعالیت می‌کنند، اعلام کرد: در شیراز بازرسی و نظارت بر ۶۰هزار واحد صنفی در حال انجام است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هدف اصلی شرایط موجود را تأمین ارزاق عمومی مردم دانست و خاطرنشان کرد: ارائه مناسب نان از موارد اساسی مورد توجه این سازمان بوده است و بازرسان از ساعات ابتدایی اصلاح نرخ سوخت به‌صورت میدانی به رصد پرداختند.

ایزدی استمرار فعالیت نانوایان را از اهداف اصلی این بازرسی‌ها برشمرد و گفت: نان به عنوان احتیاج اولیه مردم باید به موقع در اختیار مردم قرار می‌گرفت و دیگری بحث انتقال آرد به نانوایی‌ها با روش‌های مختلف بود که به درستی صورت گرفت.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حدود ۱۵۰ واحد خبازی، نانوایان به‌صورت شبانه‌روزی حضور داشتند، افزود: از مجموع سه هزار و ۳۳۷ نانوایی در فارس یک هزار و ۴۵ نانوایی در شیراز فعال است که همگی به‌صورت مناسب سرکشی شدند.

وی ابراز داشت: برخی واحدهای نانوایی تا ساعت ۲۲ و ۲۵۰ واحد دیگر نیز تا ساعت ۲۴ به فعالیت پرداختند؛ همچنین همه مرخصی‌ها و تعطیلات ماهانه نانوایی ها لغو شد.
ایزدی با اشاره به اینکه خبازی‌ها بدون انتقال آرد از کارخانه به نانوایی‌ها، حدود سه روز ذخیره آرد دارند، عنوان کرد: با این حال، با همکاری مستمر شرکت غله طی روزهای اخیر انتقال آرد به واحدهای نانوایی صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: نانوایان به طور مستمر در حال فعالیت بودند و صف‌های طولانی نانوایی‌ها به دلیل جو روانی موجود بود.
وی درباره تامین مرغ از کشتارگاه‌ها بیان کرد: حتی در زمان بروز مشکلات در حمل و نقل و بسته شدن جاده، کشتارگاه‌ها با اتخاذ تدابیری، مرغ را به واحدهای صنفی ارسال می‌کردند و حتی قیمت آن از ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان تغییر نکرد.

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

سخنگوی دولت، رئیس دفتر رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می آید در قالب یارانه ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت ، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که ۶۰ میلیون ایرانی طبق جدول زمان بندی از یارانه اصلاح قیمت بنزین بهره‌مند خواهند شد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار