یدر اسکندرپور شهردار شیرازبا اشاره به وارد شدن میلیارد‌ها تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری، عنوان کرد: جبران این خسارت‌ها ممکن است سبب معطل ماندن بخشی از پروژه‌های شهری شیراز شود و اقدامات اخیر و تخریب این اموال مردمی دشمنی محض با شهروندان شیرازی است.
کد خبر: ۷۹۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ 20 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: رفتار اخیر برخی از معترضانی که شهر را تخریب و به اموال دولتی آسیب وارد کردند، پذیرفتنی نیست.

امام جمعه شیراز اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم دانست و گفت: مقابله نیرو‌های نظامی و مسئولان با آشوبگران ستودنی بود، زیرا آنان تلاش داشتند امنیت شهر را برهم بزنند.

او با اشاره به اینکه از نگاه دین هر فردی بخواهد نافرمانی مدنی داشته باشد، خودش آسیب می‌بیند گفت: مردم نگران گرانی بعد از اجرای این طرح نباشند، زیرا مسئولان وظیفه دارند با سودجویان برخورد کنند.

آیت‌الله دژکام، مراکز علمی را مکلف کرد با نگاه علمی و تدبیر برای رفع تورم چاره‌جویی کنند، زیرا به نظر می‌رسد راه نجات امروز کشور برای مقابله با تورم رونق صنعت باشد.

بخشی از خسارت‌های شیراز با اعتبارات ملی جبران می‌شود
حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز در این جلسه با ابراز تاسف از آنچه در روز‌های اخیر در شهر شیراز و سایر نقاط کشور رخ داده است، بیان کرد: به رغم فشار‌های حداکثری بین‌المللی تدبیر سران نظام و در ذیل آن دولت دوازدهم شرایط نسبی در قیمت ارز و کالا‌ها وجود داشت، اما پس از این حوادث با شرایط عجیبی مواجه شده‌ایم.

شهردار شیراز با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی برای بیان نقد در جامعه وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه ظرفیت اجرایی برای تحقق این قانون‌ها وجود ندارد که سبب می‌شود یک اعتراض صنفی و اقتصادی یا اجتماعی به حوزه امنیتی و سیاسی کشیده شود.

اسکندرپور از نمایندگان مجلس و سایر بزرگان و دست اندرکاران خواست با ایجاد ظرفیت‌های اجرایی لازم برای بیان مطالبات اجتماعی و اقتصادی از ورود این مباحث به حوزه‌های امنیتی جلوگیری شود.

شهردار شیراز با ابراز تاسف از اینکه زیرساخت‌های شهری شیراز در حوادث اخیر خسارت‌های بسیاری دیده است، اظهار کرد: تاکنون اقدامات ارزشمندی در زمینه هوشمندسازی به ویژه در حوزه شهری انجام شده بود، اما در مناطق مختلف شهرداری از جمله منطقه چهار، نه، ۵ و ۱۰ تقریبا همه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک را از دست دادیم و هزینه سنگینی به مردم شیراز تحمیل شده است.

او با اشاره به وارد شدن میلیارد‌ها تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری، عنوان کرد: جبران این خسارت‌ها ممکن است سبب معطل ماندن بخشی از پروژه‌های شهری شیراز شود و اقدامات اخیر و تخریب این اموال مردمی دشمنی محض با شهروندان شیرازی است.

اسکندرپور با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری شیراز عنوان کرد: شهرداری با فعالیت بیش از ۲ هزار نفر از کارکنان در ۷۲ ساعت، شب هنگام شهر را با همه اسیب‌ها تخریب‌ها تحویل می‌گرفت و صبح روز بعد در شرایطی مناسب به شهروندان تحویل می‌داد.

او بیان کرد: تلاش‌ها برای ساماندهی تجهیزات و زیرساخت‌ها نیز آغاز شده است که با پشتیبانی نمایندگان و پیگیری استاندار فارس بخشی از خسارت‌های وارد شده به مردم شیراز از طریق اعتبارات ملی جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار