معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای هویت‌دار کردن تمامی دام‌های سبک و سنگین استان تا پایان سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 23 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شاهرخ یارویسی ، با اشاره به اجباری شدن بیمه و هویت‌دار کردن دام‌ها، گفت: با اجرای طرح هویت گذاری دام‌ها، ارائه خدماتی مثل تمدید پروانه و یا تحویل نهاده‌ها به واحدهای دامداری سبک و سنگین منوط به هویت‌دار بودن دام‌های آنها با پلاک‌های 15 رقمی خواهد بود.

یارویسی با بیان اینکه طرح هویت‌گذاری دام‌ها توسط سازمان اصلاح نژاد دام کشور انجام می‌شود، هزینه هویت دار کردن و بیمه پایه دام‌ها را حدود شش هزار تومان عنوان کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون کار هویت‌گذاری بالغ بر 600 هزار راس دام سبک در استان کرمانشاه انجام شده، گفت: هنوز کار هویت دار کردن دام‌های سنگین استان شروع نشده است.

وی اشاره ای هم به جمعیت دام سبک و سنگین استان داشت و افزود: استان کرمانشاه بالغ بر سه میلیون راس دام سبک و 120 هزار راس دام سنگین دارد که برنامه ریزی شده تا پایان سال آینده تمامی این دام‌ها هویت‌دار شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با هویت دار شدن دام‌ها از قاچاق دام جلوگیری خواهد شد، گفت: وقتی همه دام‌ها هویت‌دار باشند، اشراف کامل بر اطلاعات صنعت دام کشور وجود دارد که این موضوع برنامه ریزی برای خدمات‌رسانی به واحدهای دامداری را آسان می‌کند.

یارویسی گفت: هویت دار بودن دام‌ها برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات مقابله‌ای با بیماری‌های مختلف مرتبط با دام را برای دامپزشکی سهل می‌کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار