فرمانده انتظامی استان از دستگیری قاچاقچی اشیاء عتیقه و کشف ۴۰۰ سکه، یک جلد کتاب خطی و یک شمشیر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال مربوط به عصر تیموریان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 23 November 2019
به گزارش خبرنگار تابناک سمنان از زنجان: سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه در شهرستان ایجرود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان ایجرود قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، یک قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
 
کشف اشیاء عتیقه دوران تیموریان در زنجان
 

سردار جهانبخش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۴۰۰ سکه، یک جلد کتاب خطی و یک قبضه شمشیر با قدمت عصر تیموریان را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بنا به اعلام کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، قدمت اشیاء مربوط به دوران عصر تیموریان است، گفت: کارشناسان همچنین ارزش اقلام مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
 
کشف اشیاء عتیقه دوران تیموریان در زنجان
 
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد، گفت: نیروی انتظامی قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گرانبهای ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار