مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان:
سمنان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان بابیان اینکه ۲۳۳هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در استان صورت می‌گیرد، گفت: این طرح از ۱۴ آذرماه در سطح شهرستان‌ها انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۹۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 24 November 2019

۲۳۰ هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در استان سمنان انجام می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان: علینقی حیدریان در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی که پیش از ظهر یکشنبه به میزبانی این اداره کل برگزار شد، از اجرای طرح جنگل‌کاری مشارکتی در سطح استان از تاریخ ۱۴آذرماه خبر داد و بیان کرد: این طرح تا هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برای اجرای این طرح مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده قرار است با این اعتبارات ۴۰ هکتار جنگل‌کاری در منطقه ابر شهرستان شاهرود، ۸۰ هکتار جنگل‌کاری و بذرکاری در منطقه آسوران، هیکو، شهرستان مهدی‌شهر، ۳۶هکتار در حوضه دامغان و ۷۷هکتار در منطقه کالپوش میامی جمعاً به میزان ۲۳۳هکتار صورت گیرد.

صدور ۲۳۴ پلاک ثبتی برای کاداستر اراضی طبیعی استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین گفت: تلاش برای ارتقای پوشش گیاهی در ۱۴۱ نقطه از سطح اراضی طبیعی استان با اجرای عملیات بیولوژیک در چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی دیگر اقدام در دستور کار اداره کل منابع طبیعی است.

حیدریان افزود: در قالب طرح کاداستر نیز صدور سند تک‌برگی برای ۲۹۷ هزار هکتار از اسناد منابع طبیعی استان سمنان در قالب ۲۳۴ پلاک ثبتی در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه ایجاد ۳۰۰ سازه مکانیکی آبخیزداری نیز در استان سمنان صورت خواهد گرفت، تأکید داشت: ۱۹۸ هزار مترمکعب عملیات اجرایی در این سازه‌ها برای حفظ منابع آبی و سیلاب‌ها انجام خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار