کد خبر: ۸۰۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 25 November 2019
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 7 ماهه جاری 135 نفر در حوادث رانندگی برون شهری و روستایی جان خود را از دست دادند که شاهد افزایش 26 درصدی حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از یاسوج، محمد نصیری‌راد در نشست ظهر امروز کمیته حمل و نقل و ایمنی راه‌ها به افزایش 26 درصدی حوادث و تلفات حوادث رانندگی در محورهای برون شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در 7 ماهه سال جاری 135 نفر در محورهای برون شهری و روستایی جان خود را از دست دادند که با توجه به آمار 107 نفری سال گذشته، تلفات رانندگی سال جاری 26 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش 16 درصدی تردد از محورهای استان بیان کرد: 53 درصد تلفات رانندگی در محورهای اصلی، 34 درصد در راه‌های فرعی و 13 درصد در راه‌های روستایی بوده است.
وی ادامه داد: 58 درصد تلفات رانندگی به دلیل شاخ به شاخ شدن وسیله نقلیه رخ داده و واژگونی و خروج از جاده دیگر دلایل تصادف است که در واژگونی و خروج خودرو از جاده علاوه بر سرعت، توپوگرافی منطقه تاثیرگذار است، ضمن اینکه بیشترین علت تصادف تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و خواب‌آلودگی رانندگی است.
این مسوول با اشاره به اینکه بیشترین تلفات حوادث رانندگی مربوط به خودروی سواری، وانت و موتورسیکلت است، گفت: 21 درصد تلفات رانندگی مربوط به محور یاسوج-اصفهان، 13 درصد در محورهای روستایی و 11 درصد در محور یاسوج-بابامیدان است.
نصیری‌راد به شاخص پرخطرترین محورهای استان اشاره کرد و افزود: کمربندی یاسوج، محور یاسوج به اصفهان، یاسوج-بابامیدان، یاسوج-شیراز، گچساران-بابامیدان و گچساران-بهبهان پرخطرترین محورهای استان هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نقاط حادثه خیز تقاطع پل زردک محور کمربندی یاسوج به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مقاطع رفع حادثه شد اما با توجه به اینکه بر اساس آمار این محور همچنان به عنوان پر خطرترین محور استان محسوب می‌شود عملیات چهارخطه کردن به عنوان اولویت اول جهت کاهش تلفات و حوادث محسوب می‌شود که می‌طلبد مسوولان استان در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار