مهندس حمید رضا ایزدی اضافه کرد: فارس از نظر تعداد معادن رتبه ۴، از نظر میزان استخراج رتبه ۴ و از نظر ذخایر معدنی جایگاه ۸ کشور را در اختیار ‌دارد و از جمله استان هایی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده ‌است و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر کشور ‌محسوب می شود.
کد خبر: ۸۰۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 26 November 2019

دهمین جلسه شورای معادن استانی به ریاست دکتر رحیمی استاندار فارس و با دبیری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین حضور اعضای شورای معادن در محل استانداری فارس با ارایه راهکارها و پیشنهادات مهم در حوزه معدن استان تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه این جلسه به ریاست استاندار فارس در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم تشکیل شد، افزود: ترکیب اعضای این شورا متشکل از معاون امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر، مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت زمین شناسی، یک نفراز اساتید دانشگاه، یک نفر از قضات دادگستری، فرمانده نیروی انتظامی، رؤسای اتاق‎های بازرگانی، تعاون و نظام مهندسی و دو نفر از نمایندگان مجلس استان می باشد که برخود لازم دیدم تا از حسن نظر عزیزان که در توسعه فعالیت های اقتصادی حمایت و همراهی لازم را دارند، قدردانی کنم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید براینکه شورای معادن ظرفیتی برای توسعه معادن فارس است، گفت: شورای معادن استان به صورت ماهانه با کلیه اختیارات استانی در محل استانداری فارس به ریاست استاندار فارس و دبیری سازمان صمت برگزار و در خصوص سایر مسایل و مشکلات معدنی استان اظهار نظر و راهکارهای قانونی و اجرایی را اتخاذ می کنند.

وی با بیان اینکه شورای معادن زیرساختی مناسب و ظرفیتی مطلوب برای توسعه استان فارس است، افزود: بسیاری از مسیرهای رشد و توسعه معادن و صنایع معدنی از طریق این شورا می تواند اتفاق بیفتد که در این شورا توانستیم طی سال گذشته تاکنون برخی از مسایل و مشکلات را مرتفع و توانمندی های بیشتری را شناسایی کنیم، لذا انتظار مردم نیز همین است که نقش معادن به خوبی ایفا و بهره‌برداری‌های لازم و تأثیر آن در اقتصاد نشان داده شود.

مهندس حمید رضا ایزدی اضافه کرد: فارس از نظر تعداد معادن رتبه ۴، از نظر میزان استخراج رتبه ۴ و از نظر ذخایر معدنی جایگاه ۸ کشور را در اختیار ‌دارد و از جمله استان هایی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده ‌است و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر کشور ‌محسوب می شود.

ایزدی با بیان اینکه امروزه معدن به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در کشور به شمار می رود، اظهار داشت: معادن در استان فارس از اصلی ترین محورهای توسعه بوده و از جایگاه ممتازی برخوردار هستند و امیدواریم با کمک فعالان، دست اندرکاران و سرمایه گذاران این بخش بتوانیم اقتصاد استان را نیز با تحرکی پویا تر همراه سازیم که دراین فضای خوب بخش معدن و فعالین آن حداکثر بهره‌وری را در فعالیت‌های اقتصادی خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار، تسریع در انجام امور و حمایت و توسعه معادن شورای معادن استان فارس، به عنوان استان های پیشرو در تشکیل شورای معادن استانی در کشور است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: دهمین جلسه شورای معادن استان با ۱۶ دستور کار در دو زمینه یکی از طرح های مطالعاتی و توسعه ای معدن استان و دیگری رفع مشکل بهره برداران معادن استان تشکیل شد.

ایزدی با اشاره به اینکه موضوع تشکیل کنسرسیوم فی ما بین بهره برداران معادن آهن استان در دست اقدام می باشد، اظهار داشت: طرح اکتشاف آهن شمال استان فارس، مطالعه دولومیت جنوب استان و مطالعه منابع شن و ماسه جهت جابجایی معادن منطقه دوکوهک شیراز، مطالعه و پی جویی مواد معدنی شهرستان رستم و ممسنی توسط سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در دست بررسی و انجام مناقصه های مربوطه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار