دانستنی پزشکی؛
در این بسته از فواید دمنوش سنبل الطیب و رفع مشکلات تنفسی خواهیم گفت.
کد خبر: ۸۰۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 27 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

میکروب‌ها در فضای بسته، فعال ترند

تمام تصورات از سرمای هوا که باعث مریضی می‌شود، اشتباه است زیرا میکروب‌ها در فضای بسته راحتر از فضای باز می‌توانند موجب انتقال باکتری‌های مضر شوند. افراد ورزشکار در مدت طولانی می‌توانند در هوای سرد قرار بگیرند بدون آن که به بیماری خاصی مبتلا شوند.

میکروب

فواید بی نظیر گلاب بر چشم

گلاب برای شستشوی چشم مفید است؛ گلاب مخصوصا فشار و خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر و تلویزیون را کاهش می‌دهد. چند قطره گلاب را به مقداری آب اضافه کنید و با یک پد پنبه چشم‌هایتان را بشویید، در زندگی روزمره بیشتر افراد ساعت‌ها در برابر صفحه کامپیوتر می‌نشینند که برای چشم‌ها مضر است و آلودگی محیط زیست هم باعث آسیب رسیدن به چشم می‌شود، خواص درمانی گلاب برای مراقبت از چشم مناسب است، گلاب را می‌توانید به عنوان قطره چشم مفید استفاده کنید.

گلاب

فواید استفاده از دستگاه بخور 

دستگاه‌های مرطوب کننده می توانند رطوبت را به هوا اضافه کنند و همین امر به افرادی که دارای مشکلات تنفسی یا پوست خشک هستند، کمک فراوانی خواهد کرد. روش های زیادی برای استفاده از دستگاه مرطوب کننده یا همان بُخور در منزل وجود دارد. دستگاه بخور می‌تواند برای افرادی که مشکلات پوستی یا تنفسی دارند و در محیط هایی با رطوبت اندک زندگی می کنند، مفید باشد.

مشکلات تنفسی

به خاطر داشته باشید که این دستگاه نمی تواند مشکلات زمینه ای همچون آسم را درمان کند. اگرچه این دستگاه مفید است اما نباید جایگزین درمان پزشکی شود. افرادی که به هنگام استفاده از دستگاه بخور نشانه هایشان بدتر می شود یا نشانه جدیدی را تجربه می کنند باید آن را کنار بگذارند و با پزشک مشورت کنند.

چرا عسل فاسد نمی شود؟

 عسل تنها ماده غذایی است که خاصیت ماندگاری دارد؛ فاسد نمی شود و حتی در هر شرایطی می توان از آن نگهداری کرد. هدف طبیعی از درست کردنش ذخیره سازی آن است.  هیچ منبع غذایی به این شکل نیست. عسل طبیعی یک ماده اسیدی با PH حدود ۴ است که  اسیدهای مانند اسید اگزالیک و اسید فرمیک در عسل وجود دارند و باعث عدم فساد پذیری عسل طبیعی می شوند.  شکم زنبورها حاوی آنزیم اکسیداسیون گلوکز است که هنگام استخراج شهد به آن اضافه می شود.

عسل

مخلوط این آنزیم و شهد عسل باعث ایجاد اسید گلوکونیک و پرواکسید هیدروژن می شود. همچنین پرواکسید هیدروژن مانند سد دفاعی در برابر هر میکروبی عمل می کند. البته با اینکه عسل ماندگاری نامحدودی دارد، به این نکته مهم هم باید توجه شود که هر گونه اشتباهی در فرآوری یا بسته بندی آن می تواند منجر به فساد آن شود.

راهکاری خانگی که رطوبت را به‌ موهای شما باز می‌گرداند

معمولا موهای رنگ‌شده و موهایی که با مواد شیمیایی ترمیم می‌شوند، خشک و شکننده هستند. شما می‌توانید با استفاده از یک عدد تخم مرغ و یک چهارم فنجان ماست رطوبت را به موهای خود بازگردانید، این مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند. همچنین می‌توانید اسانس‌هایی (محلولی با روغن فرّار) به این ترکیب اضافه کنید تا باعث تقویت بیشتر پوست سر و موهایتان شود. این ماسک را با شامپوی معمولی و نرم‌کننده بشویید.

 تخم مرغ دارای پروتئین و چربی‌های مفید  و ماست حاوی چربی شیر به همراه لاکتیک اسید است. هردوی این ترکیبات بهترین ماسک را برای موهای خشک و آسیب دیده فراهم می آورند. این ماسک همچنین رشد موها را بهبود می‌بخشد و آنها را مرطوب، تمیز و خوش حالت نگه می‌دارد. به کار بردن این ماسک همچنین چربی اضافی موها را کنترل و موها را نرم می‌کند.

ماسک تخم مرغ

بهترین راهکار برای استفاده از سنبل‌الطیب

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با دارو‌های گیاهی مثل سنبل الطیب دارند، روش استفاده از آن‌هاست؛ برای تهیه دمنوش آرام‌بخش سنبل الطیب، ریشه خشک شده سنبل الطیب را بشویید و مقداری معین آب جوش به آن اضافه کنید سپس بگذارید این محلول به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد تا ترکیبات شیمیایی آرام‌بخش این گیاه آزاد شود.

سنبل‌الطیب

در صورت تمایل می‌توان از ۱۵ گرم سنبل الطیب و ۱۵ گرم گل گاوزبان به همراه یک عدد لیموعمانی برای تهیه دمنوش آرام‌بخش ترکیب کنید. نوشیدن این دمنوش حداقل نیم ساعت قبل از خواب بسیار مفید است و خوابی آرام را به شما هدیه خواهد داد.

چرا بتاکاروتن برای بدن مهم است؟

بتاکاروتن شامل مواد غذایی است که باید در رژیم غذایی جا داده شود و در رژیم غذایی به تأمین نیاز روزانه بدن به ویتامین A کمک می‌کند؛ میوه‌هایی با رنگ‌های سبز، زرد و نارنجی حاوی میزان قابل توجهی از بتاکاروتن هستند، همچنین تیره بودن این رنگ‌ها نشان از غلظت بالاتری از بتاکاروتن دارد. بتاکاروتن برای پیشگیری از ابتلاء به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها مؤثر است و اگر ذخیره بتاکاروتن در بدن کافی نباشد، توان سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عوامل بیماری زا کاهش پیدا می‌کند.

کدو حلوایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار