در هفتمین هفته پویش ملی افتتاح پروژه آبرسانی به شهر داراب و آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب زرین‌دشت در مجموع به ارزش 205 ميليارد تومان فردا با حضور وزیر نیرو در استان فارس انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 27 November 2019

تابناک فارس به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" فردا پنج‌شنبه در سفر به استان فارس، فاز اول تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به داراب و زرین‌دشت را با 120 میلیارد تومان اعتبار افتتاح کرده و کلنگ آغاز به‌کار خط انتقال آب به شهر زرین‌دشت را با 85 میلیارد تومان اعتبار به زمین خواهد زد.
با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به داراب و زرین‌دشت، از طریق خط انتقال به طول 114 کیلومتر و احداث 20 هزار مترمکعب مخزن ذخیره که تاکنون 10هزار مترمکعب آن احداث شده است، ظرفیت تامین و بهبود وضعیت کیفی آب شرب شهر داراب افزایش می‌یابد.
برای پروژه آبرسانی به شهر داراب احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه‌خانه به ظرفیت اسمی 860 لیتر در ثانیه در نظر گرفته شده که یک باب ایستگاه پمپاژ با دبی 120 لیتر در ثانیه و ارتفاع پمپاژ 120متر اجرا شده و فاز اول به ظرفیت 150لیتر در ثانیه آماده بهره‌برداری است.
بنا بر این گزارش، در این پروژه خط انتقال برق 20 کیلوولت به طول 14 کیلومتر پیش‌بینی شده که تاکنون 8.5 کیلومتر اجرا شده است.
این گزارش حاکی است، عملیات اجرایی خط انتقال آب به شهر زرین‌دشت نیز که با حضور وزیر نیرو آغاز شد، با هدف تأمین حدود 60 درصد از آب شرب شهرستان زرین دشت و روستاهای مسیر در سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه دارای خط انتقال به طول 62 کیلومتر خواهد بود که تاکنون 19 کیلومتر از آن اجرا شده است.

برچسب ها: سفر ، وزیر نیرو ، فارس ، برنامه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار