توصیه می‌شود والدین از شب قبل، صبحانه‌های متنوعی برای فرزندان خود و با کمک خود آن‌ها فراهم کنند تا اشتهای آن‌ها برای خوردن این صبحانه هیجان‌انگیز بیشتر شود.
کد خبر: ۸۰۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 28 November 2019

تابناک فارس به نقل از ساعد نیوز: یکی از شکایت‌های رایج والدین در روز‌های تحصیلی، بدغذایی دانش‌آموزان آن‌ها، خصوصاً در وعده صبحانه است. از این‌رو توصیه می‌شود والدین از شب قبل، صبحانه‌های متنوعی برای فرزندان خود و با کمک خود آن‌ها فراهم کنند تا اشتهای آن‌ها برای خوردن این صبحانه هیجان‌انگیز بیشتر شود.

یکی از صبحانه‌های پیشنهادی و خانگی، شکلات صبحانه است. برای تهیه شکلات صبحانه خانگی به‌طور کلی به ۶ قاشق غذاخوری از ارده و ۱ قاشق غذاخوری از عسل نیاز دارید. شما می‌توانید بعد از مخلوط کردن ارده و عسل در یک ظرف چینی و یکنواخت شدن این ترکیب، به طور متنوع، هر بار یک افزودنی جدید به آن اضافه کنید.

برای این میزان ارده و عسل می‌توان ۱ قاشق چای‌خوری پودر فندق یا ۱ قاشق مرباخوری پودر پسته یا ۱ قاشق غذاخوری پودر نارگیل یا همه این موارد را اضافه کرد. شما می‌توانید گاهی برای ایجاد طعمی جدید در شکلات صبحانه خانگی خودتان از ۱ قاشق غذاخوری گلاب یا ۱ قاشق غذاخوری هل ساییده شده نیز استفاده کنید. گاهی می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری شیره انگور یا شیر خرما را جایگزین عسل در این دستور غذایی کنید. این صبحانه بسیار مقوی و خوش‌عطر است و می‌تواند انرژی قابل توجهی به دانش‌آموزان بدهد.

تغذیه دانش‌آموزان از نگاه طب سنتی
بهتر است کنار این صبحانه خانگی بسیار مقوی، ۱ لیوان نوشیدنی گوارا و مغذی هم برای فرزند خود آماده کنید. به منظور تهیه یک نوشیدنی مناسب برای صبحانه دانش‌آموزان توصیه می‌شود ۵۰ گرم مغز پسته یا مغز فندق خام را با ۳ قاشق غذاخوری عسل یا شیره انگور همراه ۳ لیوان آب داخل مخلوط کن بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا نوشیدنی یکنواختی به رنگ شیر به دست بیاید. این نوشیدنی‌های خانگی برای تأمین آهن بدن و تقویت مغز دانش‌آموزان بسیار مفید هستند.

اگر فرزندتان به خوردن مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه یا برای میان وعده مدرسه خود تمایل نشان می‌دهد، می‌توانید یک حلوای بسیاری مغذی به نام «حلوای خرما» نیز برای او آماده کنید. برای تهیه این حلوا باید حدود ۱ کیلوگرم خرمای سیاه را پوست بکنید و هسته‌های آن را جدا کنید. سپس این مقدار خرمای بدون پوست و هسته را با ۱ لیوان ارده در ظرفی گود همراه ۵۰ گرم پودر گردو، ۱ قاشق غذاخوری پودر پسته و ۱ قاشق غذاخوری پودر نارگیل به‌خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود. شما می‌توانید این خمیر را به‌صورت تمایل داخل پودر انواع مغزها، کنجد یا نارگیل بغلتانید و در یخچال برای فرزندتان نگهداری کنید. او می‌تواند این توپک‌های مغذی را کنار نوشیدنی صبحانه یا به‌عنوان میان‌وعده در مدرسه مصرف کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار