در نخستین موج آنفولانزا در فارس، ۴ نفر جان باختند
کد خبر: ۸۰۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 28 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس مسئول امور بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در نخستین موج آنفولانزا در استان فارس، تا کنون ۴ نفر جان خود را از دست داده اند.
بختیاری با بیان این که امسال نسبت به سال‌های قبل شدت ویروس آنفولانزا بیشتر و این ویروس قوی‌تر است افزود: تب بالا، بدن درد، سرفه خشک، گلودرد، کوفتگی و خستگی از علایم ابتلا به آنفولانزا است.
وی گفت: گروه پرخطر جامعه از جمله افرادی که مشکل سیتم ایمنی دارد، کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار، سالمندان بالای ۶۰ سال، بیماران تنفسی و بیماران قلبی - عرقی در صورت ابتلا به آنفولانزا، راهی بیمارستان می‌شوند.
کارشناس مسئول امور بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در صورتی که فرد جز گروه پرخطر نباشد، با استراحت و استفاده از مایعاتی همچون به لیمو، سوپ سبزیجات و آبمیوه تازه درمان می‌شود.
بختیاری گفت: افراد اگر در فاصله کمتر از یک متر با فرد سرماخورده قرار بگیرند، ویروس می‌تواند وارد ریه آن‌ها می‌شود و یا از طریق دست زدن به سطوحی که ویروس آنفولانزا بر اثر عطسه و سرفه فرد بیمار بر روی آن‌ها نشسته است، بیمار شوند.
وی رعایت نکات بهداشتی را مهم‌ترین عامل در پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا بیان کرد و افزود: افراد باید همواره دست‌های خودر را بشویند و افراد مبتلا به آنفولانزا باید ماسک بزنند تا قطرات سرفه و عطسه در هوا پخش نشود.
کارشناس مسئول امور بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که هر سال سه موج بیماری آنفولانزا در کشور شایع می‌شود افزود: اسفند و فروردین دومین و سومین موج آنفولانزا شایع می‌شود.

برچسب ها: آنفولانزا ، ویروس ، شیوع ، فارس ، کشته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار